کوفته ماهی، غذای دریایی متفاوت و جذاب

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماهی یکی از ارزشمندترین غذاها بشمار می‌رود. به دلیل خواص زیاد ماهی، از جمله اسید چربی ضروری به نام امگا ۳، توصیه می‌شود آن را حداقل دو بار در هفته در برنامه غذایی خود قرار دهید.
تن ماهی

کوفته ماهی یکی از متفاوت‌ترین کوفته‌ها است که در سراسر دنیا نیز تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است. شما با تهیه انواع ماهی می‌توانید خوردن آن را برای خانواده بخصوص کودکان لذت بخش کنید. فرقی ندارد شما از ماهی سالمون یا ماهی سفید استفاده کنید ولی باید در نظر داشته باشید هر چقدر استخوان ماهی کمتر باشد پاک کردن آن راحت‌تر است. ولی بهترین گزینه برای دسترس بودن و قیمت مناسب استفاده از تن ماهی است. شما می‌توانید این کوفته‌های خوشمزه را کنار غذاهای خود و یا بعنوان یک وعده اصلی غذا تهیه کنید. امروز در مجله دلتا طرز تهیه کوفته ماهی سوخاری خوشمزه با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته ماهی خوشمزه

  • تن ماهی یک عدد
  • سیر ۳ حبه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نان تست ۴ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • کنجد ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد سفید نصف پیمانه
  • پودر سوخاری نصف پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته تن ماهی سوخاری

مرحله اول

ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری‌های آن از بین برود و باعث بیماری نشود. البته شما می‌توانید ماهی مورد علاقه خود را پاک کنید و داخل غذاساز ریخته و پوره کنید. ولی اگر از تن ماهی استفاده می‌کنید بعد از جوشاندن روغن اضافی آن را بگیرید.

مرحله دوم

دور قهوه‌ای نان تست را بگیرید و برش بزنید. سپس سیب زمینی را پوست گرفته و خرد کنید و به همراه تن ماهی، یکی از تخم مرغ‌ها و بقیه مواد را داخل غذاساز ریخته و بگذارید همه مواد با هم یکدست شوند. سپس مواد را داخل کاسه بریزید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شوند.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ دیگر را داخل کاسه بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس آرد را داخل یک کاسه و پودر سوخاری را داخل یک کاسه دیگر بریزید. حالا مواد کوفته را از یخچال خارج کنید و به اندازه گلوله‌های کوچکی بردارید و ابتدا داخل آرد سپس در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلطانید و به این ترتیب همه مواد را درست کنید. کوفته‌های ماهی را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شوند.

مرحله چهارم

داخل یک شیرجوش مقداری روغن بریزید تا داغ شود سپس کوفته‌های ماهی را دانه دانه داخل روغن داغ با حرارت ملایم سرخ کنید. سپس روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه کوفته ماهی سوخاری 

  • می‌توانید از انواع ماهی برای تهیه کوفته ماهی استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای نان تست از کمی آرد سوخاری داخل کوفته استفاده کنید تا به آن انسجام دهد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب ماهی کیلکا سوخاری، یک غذای دریایی به‌صرفه را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…