نکات طلایی برای زیباتر شدن چیدمان آشپزخانه

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید جالب باشد که بدانید چیدمان آشپزخانه دارای استانداردها و شرایط مخصوص به خود است. در این مطلب قصد داریم به نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه اشاره کنیم.
دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو افراد زیادی به دنبال اجرای ایده‌های ناب در دکوراسیون این بخش هستند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان در آشپزخانه پرداخته می‌شود.

دیوار آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌توانید نسبت به طراحی آن اقدام نمایید، دیوار آشپزخانه است. دیوار اولین قسمتی است که در یک نگاه می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند. بنابراین از استفاده از ایده‌های زیبا در طراحی آن غافل نشوید. برای طراحی این بخش می‌توانید از شلف یا تابلوهای هنری استفاده کنید.

دیوار آشپزخانه در چیدمان

اگرچه قسمت‌هایی مانند کانتر آشپزخانه، وسایل، جزیزه و دیگر وسایل جانبی در زیبایی این قسمت از خانه بسیار تاثیرگذار هستند، اما دیوارها می‌توانند تاثیرگذاری فراوانی در طراحی این بخش داشته باشند.

کابینت آشپزخانه

یکی از نکاتی که در انتخاب کابینت باید به آن توجه نمایید، سبک طراحی است. برای مثال اگر از سبک مدرن استفاده کرده‌اید، می‌توانید از کابینت ام دی اف، هایگلاس و کابینت‌های چوبی استفاده نمایید.

دکور آشپزخانه

از طرفی کابینت‌های ممبران از جمله کابینت‌هایی است که برای آشپزخانه‌های سبک کلاسیک مناسب است. نکات بیشتر در زمینه کابینت آشپزخانه را در مطلب اصول انتخاب کابینت آشپزخانه بخوانید.

نورپردازی آشپزخانه

از دیگر نکات طلایی چیدمان در آشپزخانه استفاده از نورپردازی مناسب است. برای اجرای یک نورپردازی خوب باید از وسایل نورپردازی مناسب نیز استفاده شود. همچنین باید توجه داشته باشید که کلیه قسمت‌ها از نور کافی برخوردار باشند.

دکوراسیون آشپزخانه

برای مثال از آن‌جایی که کانتر آشپزخانه یکی از بخش‌هایی است که از آن برای پخت و پز استفاده زیادی می‌شود، توجه به وجود نور کافی در این قسمت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این جهت استفاده از لامپ‌های رشته‌ای ال ای دی که در زیر کابینت نصب می‌شوند، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

پرده آشپزخانه

یکی از المان‌های تزئینی که می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمایید، پرده است. برای انتخاب این المان بهتر است از نمونه‌هایی از جنس سبک که شستشوی آن آسان است، استفاده کنید.

پرده آشپزخانه

پرده‌های زبرا هم می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای انتخاب باشند. پرده‌ها نه تنها باعث زیبایی هرچه تمام‌تر فضا می‌شوند، بلکه می‌توانند باعث ایجاد تعادل در میان رنگ‌های به کار رفته نیز بشوند.

انتخاب رنگ آشپزخانه

انتخاب رنگ یکی دیگر از فاکتورهای مهم طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. برای انتخاب رنگ باید به هماهنگی آن با سایر المان‌ها توجه شود. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود، اندازه آشپزخانه است.

انتخاب رنگ آشپزخانه

رنگ‌های روشن

استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند با بازتاب نور در بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک کند. در استفاده از رنگ‌های تیره توجه به چند نکته ضروری است. در ابتدا باید توجه داشته باشید که فضا از نورکافی برخوردار باشد.

رنگ‌های تیره

اجرای نورپردازی مناسب در کنار استفاده از رنگ‌های تیره نکته بسیار مهمی است. در استفاده از رنگ‌های تیره به یاد داشته باشید که از  کنتراست رنگ‌ها استفاده نمایید تا جلوه زیباتری در این قسمت از خانه ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه اتاق کوچک را بزرگ نشان دهیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…