جاده مخوف استخوان، جاده‌ای مملو از اسکلت انسان!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاده در منطقه‌ای قرار گرفته است که دمای آن به عنوان سردترین دمای خارج از قطب جنوب به ثبت رسیده است و به نوعی سردترین جاده‌ جهان محسوب می‌شود.
جاده استخوان

جاده‌ای در سیبری وجود دارد که سال‌هاست تاریخچه‌ شومی را با خود به دوش می‌کشد. جاده استخوان نام مستعار جاده‌ای با نام اصلی R504 در بزرگراه کالیما است که در هنگام ساخت و ساز آن، اتفاقات وحشتناکی رخ داده است. با مجله دلتا همراه باشید که به این جاده خوفناک جهان برویم.

بزرگراه کالیما

جاده استخوان کجاست؟

بزرگراه کالیما، بزرگراه فدرال روسیه با طول ۲۰۲۴ کیلومتر است که از شرق دور روسیه عبور می‌کند. بزرگراه در منطقه‌ای قرار گرفته است که دمای آن به عنوان سردترین دمای خارج از قطب جنوب به ثبت رسیده است و به نوعی سردترین جاده‌ جهان محسوب می‌شود.

بزرگراه کالیما به نوعی تنها مسیر جاده‌ای در ساحل شرقی رودخانه‌ لنا در شهر نیژنی است. این ناحیه بسیار سرد است و بخصوص در فصل زمستان، سرمای آن از حد می‌گذرد.

 سردترین جاده‌ جهان

تاریخچه‌ شوم ساخت و ساز جاده استخوان

این جاده از دهه‌ ۳۰ تا ۵۰ میلادی به دست زندانیان و با استفاده از ابزار دستی و بدون دخالت هیچ نوع ماشینی در دوران حکومت استالین در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. در طی این مدت زندانیان سیاسی در اداره کل اردوگاه‌های کار و اصلاح، نیروی کار مورد نیاز برای ساخت و ساز بودند.

اتحاد جماهیر شوروی

در طول ساخت جاده هزاران نفر از زندانیان به علت شرایط نامساعد و سختی کار و همچنین به دلیل سرمای بیش از حد هوا جان خود را از دست دادند. در این میان عده‌ای هم به این دلیل کشته می‌شدند که به اندازه‌ کافی کار نمی‌کردند و به همین دلیل با گلوله کشته می‌شدند تا عبرتی برای دیگر زندانیان کارگر باشند.

جسد کشته‌شدگان در زیر جاده و یا اطراف جاده دفن می‌شد. آن‌ها فکر می‌کردند دفن کردن مرده‌ها در لایه‌های یخ زده راحت‌تر از کندن زمین برای آن‌هاست. سال‌ها بعد این جاده به یادبود زندانیان کشته شده به نام جاده استخوان معروف شد.

سفر در بزرگراه کالیما

این جاده بسیار خطرناک است. بخصوص در فصل زمستان خطر مرگ در آن بیشتر هم می‌شود. زمستانی که از آن صحبت می‌کنیم فصلی سه ماهه نیست! زمستان در این منطقه ۱۰ ماه طول می‌کشد.

اردوگاه‌های کار

در این ۱۰ ماه بسیار برف می‌بارد. میزان قدرت دید کاهش پیدا می‌کند و سطح جاده کاملا یخی و لغزنده می‌شود.

تصور نکنید که در ۲ ماه تابستان وضعیت جاده بهتر می‌شود. در این ۲ ماه سطح گِلی جاده بزرگ‌ترین دشمن مسافران است. چون به دلیل شرایط نامساعد جوی، آسفالتی بر سطح جاده باقی نمانده است.

فقط در ماه اکتبر، جاده بهترین موقعیت را دارد و سطح آن نیز با لایه‌ نازکی از یخ پوشیده شده است که همین کمک می‌کند تا مسافران به گِل ننشینند.

سیبری

آنچه در آینده انتظار بزرگراه کالیما را می‌کشد

برنامه‌ای برای ساخت و ساز جاده‌ای دیگر به تازگی آغاز شده است. تخمین زده می‌شود که ساخت جاده‌ تقریبا موازی با جاده‌ استخوان حدود هشت سال طول بکشد و در سال ۲۰۲۵ نیز ساخت آن بطور کامل تمام شود.

محمدحسین محمودزاده

یک دوچرخه سوار ایرانی نیز به این منطقه سفر کرده است. او روزانه ماجراهای عجیب و خاطراتش را در طول سفر در صفحه‌اش ثبت کرده و به نوعی مخاطبانش را همراه با خودش به جاده استخوان می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب غار ترسناک جادوگر، نماد تسخیرشدگی در آمریکا را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ب٫ظ

    👍👍

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…