مفیدترین ماسک‌های روشن کننده پوست

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وجود لک و تیرگی در نقاط مختلف پوست تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد. به همین دلیل افراد زیادی همیشه بدنبال راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل هستند.
روشن شدن پوست

پوست یکی از اندام‌های حساس بدن است که بیشترین تماس را با عوامل خارجی و آلودگی‌ها دارد. مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و آلودگی‌های زندگی روزمره باعث کدر شدن پوست می‌شوند. خوشبختانه برخی مواد طبیعی در داشتن پوست زیبا و شفاف ما را یاری می‌کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با روش‌های خانگی روشن شدن پوست آشنا خواهید شد.

عسل

خشکی پوست یکی از عوامل ایجاد لکه‌های تیره روی پوست است. عسل می‌تواند باعث آبرسانی به پوست شده و به یکنواختی پوست کمک می‌کند.

عسل ضد باکتری نیز هست و از بروز آکنه پیشگیری می‌کند. این ماده غنی همچنین به کاهش آثار جای جوش‌ها و لکه‌های مرتبط با افزایش سن نیز کمک می‌کند. عسل را می‌توان به سادگی به عنوان ماسک صورت استفاده کرد.

شفاف شدن پوست

ماست و آرد نخور

اسید لاکتیک موجود در ماست به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می‌کند. آرد نخود نیز مواد مغذی فراوانی دارد و به سلامت سلول‌های پوست شما کمک می‌کند. مخلوط  آرد نخود و ماست به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و چربی اضافی را از بین می‌برد.

ماست و آرد نخود را با هم مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید. پس از ۳۰ دقیقه و خشک شدن خمیر، پوست خود را ماساژ دهید و با آب بشویید.

پوست با لیمو

مقدار زیاد اسیدسیتریک موجود در لیمو باعث سفیدی پوست می‌شود. علاوه بر این ویتامین C فراوانی که لیمو دارد تکثیر سلول‌های جدید در پوست را تحریک می‌کند. آب لیمو ترش تازه را با آب رقیق کنید و آن را بر روی پوست بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا تقسیم سلولی را ارتقا داده و بافت آسیب دیده را ترمیم می‌کند. ژل طبیعی این گیاه در درمان لک‌های تیره در پوست تاثیر فراوانی دارد.

خاصیت ضدالتهابی آلوئه‌ورا به خنکی و کاهش کدر شدن پوست کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا را به صورت خود بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

شفاف شدن پوست

جو دوسر

جو حاوی فلاونوئیدهایی است که می‌تواند اشعه مضر خورشید را جذب کرده و از اثر آن بر پوست بکاهد. این امر به روشن شدن پوست و سالم ماندن آن کمک شایانی می‌کند. مقداری بلغور جو دو سر پخته شده را پس از سرد شدن به صورت یک ماسک به صورت خود بمالید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که خشک شد، با آب ولرم بشویید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای مبارزه با چین و چروک صورت را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…