میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما با این حقیقت آشنا هستیم که خرما یک منبع انرژی قوی است. تقریباً 30 درصد خرما از گلوکز تشکیل شده است. خرما سریعا انرژی بدن را بازیابی کرده و در عین حال دارای خواص آنتی‌اکسیدانی نیز هست.
افزایش انرژی بدن

افزایش انرژی بدن خستگی را از شما دور می‌کند. احساس خستگی، به طور معمول بعد از ظهرها به سراغ ما می‌آید. این احساس گاهی به حدی می‌رسد که عملکرد و تمرکز ما را در فعالیت‌های روزانه کاهش می‌دهد. برخی افراد برای افزایش انرژی به مواد غذایی شیرین یا حاوی کافئین روی می‌آورند. اما کمتر کسی می‌داند که میوه‌ها نیز برای افزایش انرژی بدن مفید هستند. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با این میوه‌های انرژی‌زا آشنا شوید.

زردآلو

زرد آلو دارای مقدار زیادی قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین با ایجاد احساس سیری میل شما را به مصرف سایر میان وعده‌های مضر و چرب کاهش می‌دهد. ویتامین B6 و ویتامین A از دیگر مواد مغذی موجود در زردآلو هستند.
افزایش انرژی بدن

آناناس

آناناس می‌تواند به سرحالی شما در مواقع خستگی و بی‌حالی کمک کند. این میوه ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع نظیر ویتامین‌های B1، B6، C، منگنز و روی است. همچنین آناناس مقدار زیادی فیبر خوراکی دارد.

مرکبات

انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین موجب افزایش آدرنالین در بدن می‌شوند. پرتقال نسبت به سایر انواع مرکبات؛ آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین‌های بیشتری دارد. به همین دلیل انرژی بدن را سریع‌تر افزایش می‌دهد.

موز

خوردن موز موجب افزایش سریع انرژی می‌شود. موز دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. قند کافی و پتاسیم موجود در موز در مدت زمان کوتاهی موجب افزایش انرژی بدن می‌شود.

افزایش انرژی بدن

انگور

انگور دارای مقدار زیادی گلوکز و آب است. هرگاه احساس کسالت و بی‌حالی کردید، کافی است به اندازه یک لیوان انگور یا آب آن را مصرف کنید. به این ترتیب قسمتی از آب مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده‌اید. اگر مبتلا به دیابت هستید در مصرف انگور احتیاط کنید.

سیب

تاثیر سیب در از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی بیشتر از قهوه است. سیب خام ترکیبی از کربوهیدرات، فیبر و قند است. این میوه به آرامی هضم می‌شود و انرژی موجود در آن به تدریج وارد بدن می‌شود. سیب اگر پخته شود یا آب آن گرفته شود، خاصیت انرژی‌زایی را از دست می‌دهد. از طرف دیگر اگر سیب به همراه پوستش مصرف شود خاصیتش افزایش خواهد یافت.

افزایش انرژی بدن

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوجه سبز: طعم ترش سلامتی را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    عالی بود ممنونم

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      مرسی که می‌خونید

      پاسخ

  2. عاطفه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۶:۲۰ ق٫ظ

    چقدر عالی 🙏سپاسگزارم ازشما

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      مرسی از شما عاطفه جون

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…