۷ ترفند برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک گاهی حتی از آشپزخانه‌های بزرگ به‌مراتب دشوارتر است؛ به‌ویژه هنگامی که می‌خواهید در فضاهایی تنگ و کم‌جا این کار را انجام دهید.
ایده‌ هایی برای آشپزخانه کوچک

با استفاده از نکاتی می‌توان دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی را به صورتی چید در که در عین جمع و جور بودن، از فضای آن استفاده بهینه کرده و آن را بزرگ‌تر جلوه داد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ایده‌ هایی برای آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

تزیین چشم‌نواز

وسیع‌کردن فضا با رنگ سفید یا رنگ‌های روشن، به این معنی نیست که هیچ‌چیز دیگری نباید این یکنواختی را به هم بزند. به عنوان مثال افزودن قفسه‌های چوبی، هم تضادی چشم‌نواز و هم فضایی برای لوازم آشپزخانه ایجاد می‌کند.

ایده‌ هایی برای آشپزخانه کوچک

جزیره یا کابینت متحرک

برای اینکه فضای ذخیره بیشتری داشته باشید، می‌توانید از جزیره آشپزخانه یا کابینتی متحرک، به‌ویژه در قسمت ورودی، استفاده کنید. هنگام ورود و خروج، می‌توانید به‌سادگی آن را حرکت دهید.

ایده‌ هایی برای آشپزخانه کوچک

بهره‌گیری از نور طبیعی

اگر آشپزخانه‌ شما پنجره دارد، درصورت امکان آن را با پرده نپوشانید. نور طبیعی نقش چشمگیری در بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای آشپزخانه دارد.

به‌کارگیری طرح‌های کلاسیک

طرح‌ها و الگوهای کلاسیک مانند کاشی‌های بزرگ، همیشه باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن فضا می‌شود. از رنگ‌های خنثی و روشن برای خلق طراحی کلاسیک استفاده کنید.

استفاده از کابینت هایگلاس

سطوح براق و بازتاب‌دهنده نور از ایده‌ هایی برای آشپزخانه کوچک هستند که باعث می‌شوند تا فضای آشپزخانه گسترده‌تر به‌ چشم بیاید. استفاده از آینه هم (درصورت امکان) اثری مشابه دارد.

استفاده از فرش یا قالیچه

وقتی گزینه‌های زیادی برای طراحی آشپزخانه در راستای بزرگ‌تر جلوه‌دادن آن ندارید، با فرش یا قالیچه‌ای در کف، دست‌کم به فضا روح می‌بخشید. در انتخاب فرش یا قالیچه، طرح و رنگی را انتخاب کنید که آشپزخانه را شلوغ و دلگیر جلوه ندهد.

چیدمان آشپزخانه کوچک

 اجتناب از شلوغی

پرکردن روی کابینت‌ها و پیشخان با انواع و اقسام ابزارهای آشپزی، هم آشپزخانه را کوچک جلوه می‌دهد و هم فضای کارتان را تنگ می‌کند. در آشپزخانه‌های کوچک، تا جای ‌ممکن بهتر است لوازم را در کابینت‌ها جا دهید.

 اجتناب از شلوغی

می‌توانید لوازم بزرگ را با نمونه‌های کوچک‌تر جایگزین کنید. مثلا یک فرق توستر و ماکروفر، جاگیر بودن دومی است. پس اگر برای شما، کاربرد مایکروفر در گرم کردن غذا و نان خلاصه می‌شود، بهتر است فضای آن را به لوازم کوچک‌تر اختصاص دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباهی که خانه شما را تاریک و کم‌‌نور می‌کند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…