دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

چه کنیم که گردن درد نگیریم؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دردهای گردن و کمر در صورت عدم درمان، صدمات جبران ناپذیری به ستون فقرات وارد می‌کنند.
رفع گردن درد

در سبک زندگی مدرن که کم‌تحرکی و پشت میز نشینی جزء جدانشدنی آن است، اختلالاتی مانند گردن درد و کمردرد بسیار شایع هستند. گاهی با چند تغییر کوچک و توجه به سبک زندگی می‌توان بسیاری از دردهای ستون فقرات، کم و البته گردن را تسکین داد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت برای رفع گردن درد چه می‌توانید بکنید.

منتظر نمانید تا درد خودش برطرف شود

ممکن است احساس کنید اگر منتظر بمانید، درد همان‌طور که ناگهان آمده خودش هم به‌ یکباره رفع خواهد شد. شاید گاهی این‌گونه باشد. اما کارهایی وجود دارد که باید برای برطرف شدن درد انجام دهید وگرنه باز هم این درد به سراغتان خواهد آمد.

قوز نکنید

وضعیت نادرست هنگام نشستن و ایستادن، یکی از دلایل اصلی گردن درد است. قوز کردن عوارض دیگری نیز دارد که می‌توانید آنها در مطلب ۷ دلیل اینکه نباید قوز کنیم بخوانید.

درمان گردن درد

تنبل نباشید

ورزش یکی از ابزار اصلی در درمان گردن درد است. ورزش عمومی می‌تواند در به حداقل رساندن درد گردن کمک کند. همچنین تمرین‌های خاص تقویت گردن می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که از برگشت دوباره این درد جلوگیری کنید.

از بالش‌های زیاد موقع خواب استفاده نکنید

اگر با بیشتر از یک بالش می‌خوابید دیگر این‌کار را نکنید. گردن شما از استخوان‌های متعددی تشکیل شده است که انحنایی به سمت جلو را شکل می‌دهند. وقتی با چند بالش می‌خوابید شکل طبیعی این انحنا را برهم می‌زنید. به این ترتیب خودتان باعث درد و گرفتگی گردن خواهید شد.

از ماساژ استفاده کنید

ماساژ اگر به شکل اصولی انجام شود، در آرامش عضلات و تسکین درد استخوان‌ها تاثیر زیادی دارد. ماساژ همان قدر که می‌تواند مفید باشد در صورتی که اشتباه انجام شود با آسیب به عصب‌های گردن و تشدید درد همراه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب علت گردن درد خود را پیدا کنید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds