دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

ایمنی بدنتان را تقویت کنید

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سبک زندگی امروز و به‌ویژه با همه‌گیری بیماری مرگ‌آور کرونا، برای همه افراد واجب و ضروری است که به سلامت بدن خود اهمیت ویژه‌ای بدهند.
تقویت ایمنی بدن

شما دقیقا می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را همانند یک تشکیلات نظامی تصور کنید. ماموریت این تشکیلات محافظت از بدن در برابر تاخت وتاز عوامل خارجی موسوم به آنتی‌ژن‌ها است. آنتی‌ژن‌‌ها فقط شامل عفونت‌ها نمی‌شوند. بلکه هر ماده بیگانه‌ای که واکنش بدن را تحریک کند یک آنتی‌ژن است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت که برای تقویت ایمنی بدن چه باید بکنید.

۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید

علاوه بر خوب خوابیدن میزان ساعات خواب در شبانه‌روز نیز اهمیت بالایی دارد. بسیاری از اندام‌های بدن و سیستم ایمنی، بخشی از فعالیت خود نظیر ترمیم و بازسازی سلول‌ها و ترشح مواد مختلف را در طول خواب شب انجام می‌دهند. کم‌خوابی بر عملکرد کلی بدن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

تقویت سیستم ایمنی

به دریافت ویتامین‌های مفید توجه کنید

بدن ما روزانه به میزان مشخصی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. کمبود هر یک از این مواد عوارض مختلفی در بدن ایجاد می‌کند. بنابراین توجه به دریافت مواد مغذی به میزان کافی امری ضروری است. در میان این مواد ضروری ویتامین‌های D و C تاثیر مستقیم و زیادی در تقویت ایمنی بدن دارند.

عفونت‌ها را از گرسنگی هلاک کنید

عوامل ایجاد عفونت‌های مختلف عموما از قندها تغذیه می‌کنند. بنابراین مصرف قند را محدود و متعادل کنید. یکی از آسان‌ترین روش‌های کاهش قندهای مضر حذف فست فودها، غذاهای فرآوری شده، قندهای رژیمی و نوشیدنی‌های غیرطبیعی است.

خودسرانه آنتی‌بیوتیک نخورید

مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها موجب از بین رفتن باکتری‌های مفید بدن بخصوص باکتری‌های ضروری دستگاه گوارش می‌شود. این امر باعث مقاوم شدن عوامل بیماری‌زا و تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی

پروبیوتیک بخورید

مواد غذایی مختلفی که حاوی پروبیوتیک هستند را بطور منظم در برنامه غذایی داشته باشید. باکتری‌های مفید موجود در این غذاها باعث می‌شود سیستم ایمنی، انرژی کمتری برای مبارزه با بیماری‌ها صرف کند.

آفتاب بگیرید

نور خورشید منبعی سرشار از ویتامین D است. همان‌طور که گفته شد این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی نقش بسزایی دارد. برای استفاده از فواید نور خورشید لازم است از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds