دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک و زیبا در خانه‌های امروزی اهمیت فراوانی دارد. سالن پذیرایی، ویترین منزل شماست و اهمیت آن برای همه خانواده‌های ایرانی مشخص است.
تزیین دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذیرایی منزل که در فرهنگ ایرانی به جای اتاق نشیمن استفاده می‌شوند، قسمتی است که اعضای خانواده برای هر فعالیتی در آن حضور دارند. همچنین پذیرایی از مهمان نیز در این بخش از خانه است. توجه به نکات طراحی دکوراسیون پذیرایی در القای حس و انرژی فضا خیلی مهم است. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد تزیین دکوراسیون پذیرایی ارائه می‌شود.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ در دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن تا حدی سلیقه‌ای است به شرطی که نکات انتخاب رنگ مناسب رعایت شوند. در انتخاب رنگ باید به مساحت فضا دقت کنید و از چندین رنگ استفاده نمایید تا جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

برای مساحت کوچک، رنگ‌های خنثی (سفید و خاکستری) به عنوان رنگ دیوارها و کف، رنگ مبلمان و پرده با رنگ‌های روشن و رنگ وسایل جزئی نیز با رنگ تأکیدی تزئین شوند.

پرده

پرده یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است. در اصول دکوراسیون پذیرایی، پرده جایگاه بسیار مهمی دارد چرا که علاوه بر افزایش حریم خصوصی، در تنظیم میزان نور ورودی و شیک و مدرن جلوه دادن فضا هم نقش دارد.

چیدمان پذیرایی شیک

دکوراسیون پذیرایی شیک از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌کند و در نوع لوکس نیز از پرده‌هایی تیره رنگ و با قد بلند که بقیه آن بر روی زمین قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود.

ایده‌های بیشتر برای پرده پذیرایی را در مطلب پرده پذیرایی را شیک و مدرن کنید! بخوانید.

نورپردازی

برای نورپردازی طبیعی حتما به فکر استفاده از پنجره‌های متعدد و پرده‌هایی باشید که تا حدی نور طبیعی را از خود عبور می‌دهند. برای نورپردازی مصنوعی بهترین کار استفاده از لامپ‌های هالوژن و همچنین لامپ‌های مخفی گوشه‌های دیوار هستند. دکوراسیون پذیرایی بدون نورپردازی مناسب و حرفه‌ای هیچ جذابیتی ندارد.

نورپردازی

دکوراسیون پذیرایی لوکس را باید با لوستر که ارتفاع مناسبی دارد نورپردازی کنید. برای تابلوها و وسایل تزئیناتی دیوارکوب، از نور تأکیدی و نقطه‌ای استفاده نمایید. استفاده از چراغ خواب نیز بسیار مهم است تا نور کافی شب را تأمین کند.

کفپوش

کفپوش مناسب نقش زیادی در تزئین دکوراسیون پذیرایی خانه‌های ساده و شیک دارد. کفپوش‌هایی مثل سرامیک، پی وی سی، پارکت و یا ترکیب موزاییک و سرامیک همراه با فرش، گزینه‌های پیش روی شما هستند.

کفپوش

در خانه‌های مدرن از سرامیک یا پارکت استفاده می‌کنند و فرش جایگاهی ندارد. در چنین مواردی باید دقت کنید به علت سرد بودن ماهیت سرامیک، سیستم گرمایشی کف بسیار مهم است.

رنگ کفپوش باید با رنگ مبلمان و پرده بعنوان رنگ فرعی یا ثانویه با هم هماهنگ باشند. اگر فضای کوچکی دارید به سراغ طیف رنگ‌های روشن بروید تا از طریق بازتاب مناسب نور، فضا را سرحال و شاداب نشان دهد. اگر فضای بزرگی دارید می‌توانید به سراغ مدل‌های تیره مثل طرح چوب و غیره بروید.

دکوراسیون پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشپزخانه کوچک خود را بزرگ‌ و دلباز کنید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…