تحلیل کسادی بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحلیل کسادی بازار مسکن این است که تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی دهد و به تدریج قیمت‎ها ثبات می‎یابد.
تحلیل کسادی بازار مسکن

تحلیل کسادی بازار مسکن از زبان رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران حاکی از کاهش ۲۲ درصدی معاملات مسکن در آذرماه ۹۷ است. مصطفی قلی خسروی در تحلیل کسادی بازار مسکن  معتقد است: تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی‎دهد و به تدریج قیمت‎ها تثبیت می‎شود.

همچنین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفته است برنامه هایی در حوزه تولید و عرضه مسکن دارد که در صورت تحقق، به بازار املاک سر و سامان داده خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین؛ مصطفی قلی خسروی در تحلیل کسادی بازار مسکن، گفت: «درپی جهش قیمت دلار، مردم پول‌های خود را شتاب‎زده از بانک بیرون کشیدند و به خرید مسکن اختصاص دادند که منجر به رشد قیمت‎ها و پایین آمدن توان متقاضیان شد و ادامه این روند، پایین آمدن تعداد معاملات را در پی داشت.»

تحلیل کسادی بازار مسکن

وی می گوید: « در هیچ دوره‌ای بازار به عقب بازنگشته است. به‎ طور مثال در سال ۹۱ زمانی که به یک‌باره شاهد جهش قیمت ملک بودیم، پس از مدتی شرایط به ثبات رسید و ما امیدواریم اکنون هم بتوانیم شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم و این امر، نیازمند آن است که عرضه و تقاضا در بازار  زیاد شود و سیاست‌ها تغییر کند و این مستلزم همکاری گسترده است.»

او در ادامه گفت: «یکی از عوامل پایین آمدن معاملات به نوسان‎های فصلی مربوط می‎شود که در پاییز همواره شاهد کاهش خرید و فروش ملک هستیم. دلیل دیگر آن است که تقاضای سرمایه‌ای در بازار املاک که بعد از افزایش نرخ ارز ایجاد شده بود، فروکش کرده است.»

در آذرماه ۹۷ بالغ بر ۴۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور منعقد شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش نشان می‎دهد. همچنین در آذرماه امسال، ۳۸ هزار و ۸۸۲ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

تحلیل کسادی

وی افزود: «در شهر تهران نیز طی آذرماه ۹۷، تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن ۸۰۴۰ مورد بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۶۴ درصد کمتر شده است. همچنین در همین مدت در تهران ۱۱ هزار و ۲۹۱ اجاره نامه در تهران ثبت شد که نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.»

مصطفی قلی خسروی همچنین از پلمپ دفاتر معاملات ملکی بدون مجوز خبر داد و به این نکته اشاره کرد که از ابتدای امسال ۱۲۶۷ بنگاه معاملاتی بدون مجوز پلمپ شده‌ و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. گفته‌ می‌شود حدود ۱۲ هزار واحد معاملات ملکی در تهران به فعالیت مشغولند.

خبرهای بیشتر درباره بازار مسکن در ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…