کلید طلایی تقویت ذهن و جسم

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اساس اغلب حرکات ورزشی، تقویت هرچه بیشتر جسم است. در این میان ورزش یوگا موجب تقویت هردو جنبه انسانی ذهن و جسم می‌شود.
فواید یوگا

نکته‌ای که در مورد ورزش یوگا وجود دارد این است که معمولا تمایلی به انجام آن نداریم. اما همیشه پس از انجامش حس خوبی پیدا می‌کنیم. فواید یوگا برای سلامت بدن بسیار است که ما در این مقاله از مجله دلتا چند مورد از آن را گلچین کرده‌ایم که شما را قانع می‌کند آن را امتحان کنید.

تقویت اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس یکی از فواید یوگا است. تقویت این حس باعث می‌شود حتی اطرافیان‌ نیز نسبت به شما احساس اطمینان کنند. بعضی از حرکت‌های یوگا به طور خاص روی اعتماد به نفس شما کار می‌کنند.

یادگیری تنفس صحیح

تمرین‌های خاصی در ورزش یوگا هستند که بطور خاص روی تکنیک‌های تنفس صحیح کار می‌کنند. تنفس صحیح اثرات گسترده‌ای بر سلامت کل بدن دارد. چراکه این کار ظرفیت ریه‌ها را افزایش داده و کیفیت اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن را بالا می‌برد.

فواید یوگا برای بدن

همیشه و همه جا

اگرچه خوب است که زیرانداز مخصوص به خودتان را داشته باشید و به کلاس یوگا بروید. برای قدم‌های اول شاید نیاز به شرایط و مکان خاص باشد. اما با یادگیری بیشتر، در هر جایی حتی در سفر یا محل کار می‌توانید یوگا کار کنید. همچنین نیاز به لباس و کفش خاص و گرانی نیست. ویدیوهای آموزشی بسیاری نیز به آسانی در دسترس شما هستند.

آگاهی از حالت بدن

حرکات یوگا به شما می‌آموزند با قامتی راست بایستید. حتی هنگامی که نشسته‌اید اگر حالتی خمیده به خود بگیرید، متوجه می‌شوید و طرز نشستن خود را درست می‌کنید. وضعیت صحیح بدن از بسیار از آسیب‌های ستون فقرات جلوگیری خواهد کرد.

زندگی در لحظه

از دیگر فواید یوگا این است که با یوگا یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. زمانی که تازه یوگا را شروع می‌کنید ناخودآگاه می‌خواهید حرکات را با عجله انجام دهید. با ادامه‌ تمرینات یوگا، می‌آموزید که ذهنتان را آرام کرده و بر حرکت و تنفس خود تمرکز کنید.

فواید یوگا برای سلامتی

افزایش قدرت و تناسب اندام

در بیشتر حرکات یوگا شما باید وزن بدن‌تان را تحمل کنید. انجام این حرکات با تمرینات بیشتر برای شما آسان‌تر می‌شود زیرا شما قوی‌تر خواهید شد. همچنین اگر به دنبال لاغر شدن هستید سریع‌ترین روش، انجام منظم حرکات یوگا است.

کاهش استرس

بنابر نتایج مطالعات زمانی که اوضاع زندگی کمی پیچیده است، تمرینات کوتاه یوگا (حتی به اندازه‌ ۱۰ دقیقه) باعث کاهش تنش می‌شوند. یوگا با تنفس عمیق و افزایش تمرکز از استرس می‌کاهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عادت‌های مخربی که همین امروز باید ترک کنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…