یک مترمربع مسکن ، ۴۴ درصد گران تر شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کشور 22262 ریال بوده که نسبت به فصل قبل 14.9درصد رشد داشته است.
یک متر مربع مسکن

 یک مترمربع مسکن ، ۴۴ درصد گران تر شد، به عبارت دیگر، قیمت یک متر مربع مسکن در مقایسه با سال گذشته در همین زمان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین یک مترمربع مسکن نسبت به پارسال ۴۴ درصد گران‎تر شده است. میانگین قیمت فروش یک مترمربع مسکن معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی کشور، ۲۲ هزار و ۲۶۲ ریال است که در مقایسه با فصل گذشته ۱۴.۹درصد و فصل مشابه سال گذشته ۴۴.۴ درصد، افزایش داشته است. این نرخ  با میانگین مساحت ۱۰۶مترمربع محاسبه شده است.

سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور گزارش می‎دهد که: متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور ۱۷ هزار و ۲۵۰ ریال با میانگین مساحت ۳۰۷ متر مربع بوده است که در مقایسه با فصل گذشته ۲۹.۰ درصد و  فصل مشابه سال گذشته  ۴۹.۲ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است که این سامانه به منظور شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور و همچنین ساماندهی بخش مسکن آماده شده است، بنابراین، بنگاه‌های معاملات ملکی باید مشخصات تمام معاملات مسکن را که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال می‌یابد،  در این سامانه ثبت کنند.

 یک مترمربع مسکن

 بعد از جهش قیمت دلار، مردم پول‌های خود را شتابزده از بانک بیرون کشیدند و به خرید مسکن اختصاص دادند که منجر به رشد قیمت‎ها و پایین آمدن توان متقاضیان مسکن شده است.

گزارش‎ها نشان می‎دهد میانگین  مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‎های معاملات ملکی  کل کشور در پاییز امسال ۱۰۸۰۹۶ ریال، با میانگین مساحت ۹۷ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۳سال بوده است که در مقایسه با  فصل پیش از آن  ۱۰.۳درصد و فصل مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

خبرهای بیشتر درباره بازار مسکن در ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…