آشپزخانه کوچک خود را بزرگ‌ و دلباز کنید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم از آشپزخانه کوچک منزل خود شکایت دارید و با کمبود جا مواجه هستید، به ما بپیوندید زیرا می‌توانید با چند تغییر کوچک آشپزخانه خود را بزرگ و کاملا کارآمد کنید.
چیدمان در آشپزخانه کوچک

همه ما دلمان آشپزخانه‌ای بزرگ با پنجره‌هایی بزرگ و سرشار از نور طبیعی می‌خواهد. اما در عمل، آشپزخانه اکثر خانه‌ها کوچک و کم‌نور است. نگران نباشید چرا که با یک سری از ترفندها می‌توانید آشپزخانه خود را بزرگ و دلباز جلوه دهید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترفندهای چیدمان در آشپزخانه کوچک پرداخته می‌شود.

استفاده از رنگ سفید

سفید بهترین رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک است. این رنگ بازتاب‌دهنده نور است و حس گستردگی را به انسان القا می‌کند. با انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها، سقف، دیوارها و پیشخوان، فضایی بی‌حد و مرز خلق می‌کنید.

ایده‌های بیشتر برای رنگ آشپزخانه را در مطلب ایده‌هایی جذاب و متفاوت برای رنگ آشپزخانه شما بخوانید.

آشپزخانه کوچک

فضای ذخیره در دسترس

یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از شلوغی آشپزخانه‌های کوچک، کابینت‌ها و قفسه‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها آسان باشد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ترکیب سطوح

با یکرنگ‌کردن سطح دیوارها و روی کابینت‌ها، آشپزخانه بزرگ‌تر به ‌نظر می‌رسد. وقتی برای سطوح از رنگ و طرح یکسان استفاده می‌کنید، فضا یکپارچه و در نتیجه بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

 چیدمان آشپزخانه کوچک

جای‌گزینی در کابینت با شیشه

حذف در کابینت یا جای‌گزینی آن با در شیشه‌ای، به بزرگ‌تر دیده‌شدن آشپزخانه کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود که فضا عمق بیشتری داشته باشد و دیوارها دورتر به ‌نظر برسند. البته برای اجرای این ایده، باید همیشه کابینت‌ها را مرتب و خوش‌منظره نگه دارید. می‌توانید این ترفند را نه برای همه، بلکه برای برخی کابینت‌ها بکار بگیرید.

جایگزینی در کابینت با شیشه

پیوند با فضای بیرونی

برای چیدمان در آشپزخانه کوچک ممکن است بتوانید دیواری را حذف کنید و آشپزخانه را به فضای بیرونی پیوند دهید. این کار به مساحت آشپزخانه‌تان اضافه نمی‌کند، اما باعث می‌شود نور بیشتری به آشپزخانه برسد و فضا گسترده‌تر به‌ نظر برسد.

گسترده‌کردن کف

طرح برخی کاشی‌ها یا پوشش‌های کف و دیوار باعث می‌شود که فضا دلگیر و بسته به‌ نظر برسد، درحالی‌که برخی الگوها اثر عکس دارند. برای پوشش کف از طرح‌ها و الگوهایی استفاده کنید که فضا را گسترده‌تر جلوه می‌دهند.

گسترده‌کردن کف آشپزخانه کوچک

 تمرکز بر ارتفاع

جلب توجه چشم‌ها در مسیری عمودی به‌سوی بالا، باعث می‌شود تا ارتفاع سقف بیشتر به‌ نظر برسد. روی کابینت‌ها، اقلام تزئینی قرار دهید. برای تأثیر بیشتر، از نمونه‌هایی استفاده کنید که با رنگ و طرح پس‌زمینه همخوان هستند.

صندلی‌های بدون پشتی

صندلی‌های بدون پشتی، به‌سادگی زیر پیشخوان قرار می‌گیرند و فضای کمتری اشغال می‌کنند. در انتخاب صندلی‌ها، از رنگی همخوان با پیشخوان و فضای آشپزخانه استفاده کنید.

صندلی‌های بدون پشتی

استفاده کاربردی از فضا

از هر فضایی بهره ببرید، حتی اگر غیرقابل‌استفاده به ‌نظر می‌رسد؛ مثلا می‌توانید درصورت امکان روی دیوار بالای اجاق ، قفسه‌ یا میله‌ای قلاب‌دار برای جاسازی لوازم آشپزخانه نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش ست کردن کوسن با مبلمان را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…