چگونه اتاق کوچک را بزرگ نشان دهیم؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اغلب افراد از کوچکی خانه‌هایی که دارند، گله‌مند هستند. اما راه‌هایی وجود دارد که با به کاربردن آن‌ها می‌توان تا حدی به بزرگ نشان دادن فضای خانه کمک کرد.
چیدمان در اتاق کوچک

افرادی که خانه‌هایی به اندازه کوچک یا متوسط دارند، بیشتر سعی می‌کنند تا از هر سانتی متر فضای خانه بیشترین استفاده را بکنند. ولی باید تلاش کرد که این استفاده کاملاً مفید و صحیح باشد. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌هایی برای چیدمان در اتاق کوچک پرداخته می‌شود.

استفاده بهینه از فضا

وقتی فضای خانه کوچک و اتاق‌های آن کم است باید از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید. به طور مثال، اگر اهل مطالعه و تحقیق هستید و می‌خواهید اتاق مطالعه داشته باشید، ناراحت نباشید، همان اتاق نشیمن را به کتابخانه تبدیل کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک

محل نصب تلویزیون

همچنین می‌توانید تلویزیون را داخل کمدی دردار نیز قرار دهید تا در اتاق نشیمن حضورش احساس نشود. مثلا یکی از دیوارها را به عنوان مکانی برای تعبیه شومینه و نصب تلویزیون در نظر بگیرید. اتاقی که در این عکس می‌بینید علاوه بر تلویزیون، میز کار را نیز در خود جای داده است. با اینکه فضا کوچک است، اما با تناسب میان میز و مبلمان اتاق، این فضا زیبا دیده می‌شود.

تغییر چیدمان اتاق کوچک

استفاده از مبلمان کوتاه

هنگامی که جلوی دید چشم خیلی گرفته نمی‌شود، فضای اتاق نیز بزرگ‌تر دیده می‌شود. به همین دلیل، بهتر است به جای کاناپه از مبل‌های بدون پشتی برای اتاق‌های کوچک استفاده کنید. حتی این موضوع در مورد میز نیز قابل اجرا است. میز را شیشه‌ای و شفاف انتخاب کنید تا زیر آن دیده شود.

استفاده از مبلمان کوتاه

فرش را ساده انتخاب کنید

برای چیدمان در اتاق کوچک به جای استفاده از جداکننده یا دیوار برای تفکیک اتاق‌ها، از یک فرش یا قالی ساده استفاده کنید. به طور مثال، زیر مبل را فرش پهن کنید و قسمت ناهار خوری را بدون فرش و قالی بگذارید تا تفاوت آن‌ها مشخص شود.

با استفاده از مبلمان داخلی می‌توانید در استفاده از فضا صرفه‌جویی کنید. این نوع مبلمان راحت و تقریبا زیبا هستند و جای بسیار کمتری نیز اشغال می‌کنند. در ضمن، فضای ذخیره نیز در خود دارند که بسیار کاربردی و مفید است.

فرش را ساده انتخاب کنید

استفاده از مبلمان مناسب

در اتاق‌های کوچک نمی‌توان از مبلمان بزرگ استفاده کرد. بنابراین، ترکیبی از کاناپه و صندلی را برای دکور این فضا در نظر بگیرید. با این کار در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

استفاده از مبلمان مناسب

استفاده از آینه

آینه در بزرگ‌تر دیده شدن اتاق تاثیر بسیاری دارد زیرا نور و تصاویر را منعکس می‌کند. همچنین باعث فریب خوردن مغز و چشم می‌شود. می‌توانید از چندین آینه شیک و زیبا در گوشه و کنار اتاق نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید.

استفاده از آینه

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشپزخانه کوچک خود را بزرگ‌ و دلباز کنید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…