تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی سخن از تغییر دکوراسیون به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند تعویض وسایل خانه است؛ درنتیجه ممکن است تصور پرداخت فاکتورهای سرسام‌‌آور شما را منصرف کند. خبر خوب اینکه همیشه راهکار مقرون به‌صرفه‌ای وجود دارد تا محیط اطراف خود را مطبوع و دلنشین سازید.
تغییر دکوراسیون

برای  تغییر دکوراسیون نیاز نیست که همه وسایل موجود را عوض کنید. گاهی فقط کافی‌است چند تغییر کوچک ایجاد کنید تا فضا و حال و هوای محیط اطرافتان عوض شود. اگر قصد دارید با چند وسیله کوچک تزئینی، تغییراتی چشمگیر در دکوراسیون خانه ایجاد کنید، این مطلب برای شما سودمند است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ برخی از عناصر کوچک بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کنند؛ با هم چگونگی به کارگیری آنها را بررسی می‌کنیم.

دنیای نرم و رنگی کوسن‌ها

تغییر دکوراسیون با کوسن

چند بالشت و کوسن رنگی زیبا می‌تواند دکوراسیون مبلمان پذیرایی و اتاق‌خواب را تغییر دهد. البته در صورتی‌که شما از رنگ‌های زیبا استفاده کنید. اینگونه رنگ‌ها به سادگی نگاه را به سمت خود می‌کشانند و می توانند فضا را تحت تأثیر خود قرار دهند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، بافت و طرح بالشت‌ها و کوسن‌هاست. هر طرح و بافتی را که انتخاب می‌کنید باید با رنگ آن نیز هماهنگی داشته باشد. شاید با خود بگویید فقط یک کارشناس هنری از پس انجام این کار برمی‌آید اما این‌طور نیست؛ کافی‌است به بافت و رنگ دقت کنید و ببینید آیا حس خوبی از لحاظ بصری در شما ایجاد می‌کند یا خیر.

جایگاه کابینت و کمدها برای تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون با کابینت و کمد

داشتن چند کابینت  و کمد که تعداد زیادی کشو داشته باشند یک نعمت است. این کشوها از طرفی این امکان را به شما می‌دهد تا محیط خود را نظم دهید و هم اینکه کمد و کابینت تفاوت بسیار چشمگیری در خانه ایجاد  و دکوراسیون شما را عوض می‌کنند.

اگر هزینه تغییر کابینت‌ها یا کمدها بالا است، جای نگرانی نیست. کافی است وسایل قدیمی خود را رنگ و فقط به تغییر دستگیره‌ها بسنده کنید. این کار تفاوت چندانی با تغییر کل کمدها یا کابینت‌ها ندارد.

اگر مایل به تعویض آنها هستید در نظر داشته باشید، اینکه بخواهید از مدل‌های مدرن یا سنتی کمد و کابینت استفاده کنید، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است با سایر وسایلتان هماهنگ باشند.

دوستی با عناصر طبیعت

تغییر دکوراسیون با گل و گیاه

مهم نیست که خانه شما کوچک یا بزرگ است، توصیه می‌کنیم که حتماً بخشی از خانه را به گل‌ها و گیاهان اختصاص دهید. گیاهان آپارتمانی عناصر بسیار مهمی در دکوراسیون به شمار می‌روند زیرا بی‌آنکه در دکوراسیون نقطه کانونی شوند فضا را تلطیف می‌کنند؛ همچنین گل‌ها و گیاهان رنگ‌های محبوبی دارند. اصولاً عناصر طبیعی در بهبود فضای پیرامون شما بسیار مؤثر هستند.

قبل از خرید گیاهان ابتدا محیطی را که می‌خواهید گل‌ها را در آن قرار دهید ارزیابی کنید. میزان نور، دمای محیط و مقدار زمانی که لازم است  به مراقبت از گیاهان اختصاص دهید را در نظر بگیرید و سپس گیاهی انتخاب کنید که با شرایط محیط سازگار باشد.

کوچک اما زیبا

تغییر دکوراسیون با لوازم تزئینی

برای ایجاد تغییرات بزرگ می‌توانید از وسایل کوچک استفاده کنید. خرده‌ریزهای خوشرنگ و تزئینی می‌توانند چنان تغییری در محیط داخلی شما ایجاد کنند که خودتان متعجب شوید. به عکس بالا توجه کنید. خرده‌ریزها و عناصری را می‌بینید که با رنگ‌های متفاوت در گوشه و کنار اتاق چیده شده‌اند. حالا این اتاق را بدون این وسایل تجسم کنید؛ می‌بینید بدون این وسایل کوچک، اتاق بالا چقدر خالی و بی‌روح می‌شود.

نکته کلیدی که در خرید این وسایل باید بدانید این است که سعی کنید این وسایل را در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوت تهیه کنید. هر چقدر این وسایل متنوع تر باشند، فضا را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. مجد

    ۵ دی ۱۳۹۷ در ۴:۵۱ ب٫ظ

    چه زیبا 🙂

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۶ دی ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

      از توجه شما به مجله دلتا سپاسگزاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…