۱۰ نکته طلایی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی، گرم بودن فضا و تشویق اعضای خانواده به در کنار هم بودن است.
خانه معمار

چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی به گونه‌ا‌ی است که شور زندگی را در محیط خانه پخش می‌کند. رنگ‌های گرم و زنده، اشکال پر از جزئیات و فرم‌های ترکیبی سرشار از زندگی است. در ادامه خانه معمار به دلایل انتخاب چیدمان پذیرایی به سبک ایرانی پرداخته و نکاتی کاربردی برای داشتن دکوراسیونی جذاب را بیان می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.

چرا دکوراسیون پذیرایی را به سبک ایرانی چیدمان کنیم؟

برای انتخاب سبک چیدمان خانه، گزینه‌های متعددی وجود دارد. از دکوراسیون مدرن و مینیمال گرفته تا چیدمان‌های ایرانی و طرح‌های کلاسیک و اشرافی.

این که کدام نوع دکوراسیون را برای خانه خود برگزینید بیش از هر چیز وابسته به سلیقه و تمایلات شخصی شماست. گذشته از تمایلات شخصی، در دکوراسیون داخلی خانه بهتر است ویژگی‌های اقلیمی محیطی که در آن زندگی می‌کنید و ویژگی‌های فرهنگی محیط خود را نیز در نظر داشته باشید.

دکوراسیون سنتی ایرانی به طور قطع بیشترین سازگاری را با فرهنگ ما ایرانیان و همچنین با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان دارد.

دکوراسیون سنتی

نکاتی کاربردی برای داشتن دکوراسیونی جذاب

در صورتی که تصمیم گرفته‌اید در خانه خود چیدمانی به سبک ایرانی داشته باشید، علاوه بر انتخاب رنگ‌ها و طرح‌هایی که در بخش‌های مختلف خانه خود بکار می‌گیرید، لازم است برای بهبود طراحی داخلی ساختمان خود، نکاتی را هم در نظر داشته باشید. در ادامه با ما همراه شوید تا ۱۰ راز طلایی برای داشتن دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی را با شما به اشتراک بگذاریم:

۱) ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی، گرم بودن فضا و تشویق اعضای خانواده به در کنار هم بودن است. به همین منظور چیدمان تک تک المان‌ها باید حس صمیمیت را به افراد منتقل کند. مهم‌ترین اقدامی که در این راستا می‌تواند صورت گیرد، انتخاب نقطه کانونی در اتاق پذیرایی و چیدمان مبل‌ها به دور آن است.

۲) روی یک‌دست بودن دیوارها وسواس نداشته باشید. از بکار بردن رنگ‌های متضاد و زنده در بخش‌های مختلف اتاق نترسید. رنگ‌های گرم در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. به یاد داشته باشید که یک‌دست بودن رنگ المان‌های اتاق می‌تواند ظاهر محیط را کسالت‌بار و خسته‌کننده جلوه دهد.

چیدمان پذیرایی

۳) از چیدمان مبل‌ها در کنار دیوار بپرهیزید. وجود فضای خالی وسیع در میان پذیرایی باعث می‌شود تا محل نشستن افراد با هم فاصله زیادی داشته باشد و این موضوع از صمیمیت محیط می‌کاهد. به علاوه فضای خالی در وسط اتاق، آزادی عمل برای تخصیص بخش‌های مختلف اتاق به کاربردهای گوناگون را کاهش می‌دهد.

۴) به جای پوشش کل فضای کف اتاق با قالیچه، فرش‌ها را در مرکز نقطه کانونی که برای اتاق برگزیده‌اید قرار دهید. به جای قرار دادن مبل‌ها بر روی قالیچه‌ها، آن‌ها را در اطراف قالیچه بچینید.

۵) از نورپردازی‌های متمرکز و نصب تک لوستر در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی بپرهیزید. حتی در صورتی که تنها امکان استفاده از یک لوستر را دارید. مضاف بر آن، از لامپ‌های کوچک‌تر دیواری یا سقفی استفاده کنید.

طراحی داخلی ساختمان

۶)در صورت نصب آینه یا تابلوهای تزئینی بر دیوارها، ارتفاع آن‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در راستای خط دید افراد قرار گیرند. نه بیش از حد بالا بوده و نه پایین‌تر از حد استاندارد قرار داشته باشند.

۷) تمرکز روی نقطه کانونی و پررنگ کردن این نقطه در اتاق پذیرایی، می‌تواند به صمیمیت محیط بیفزاید. برای انجام این کار می‌توانید نزدیک‌ترین دیوار به این بخش‌ها را با کاغذ دیواری‌های برجسته و طرح‌دار بپوشانید. یا از تابلوهایی در ابعاد بزرگ و سازگار با طرح و رنگ مبلمان استفاده کنید.

۸) در چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی از گل و گیاه غافل نشوید. گلدان‌های حاوی گیاهان طبیعی، بهترین گزینه برای پر کردن میزهای کنار مبلی، بوفه‌ها و طبقات تزئینی موجود در اتاق بشمار می‌روند.

۹) وجود یک پنجره بزرگ در اتاق پذیرایی، مزیت‌های گوناگونی دارد و اصولا یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی خانه بشمار می‌رود. اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که فاقد پنجره بزرگ در اتاق نشیمن است، با نصب پرده‌ای بلند، این نقص را کاهش دهید. پرده‌های بلند ظاهر شیکی به اتاق پذیرایی می‌دهند.

۱۰) استفاده از گچبری در حاشیه دیوارها و مرز دیوار با سقف، یا نصب قرنیز در پای دیوار، زوایای خانه را نمایان‌تر می‌سازد و باعث می‌شود که دکوراسیون خانه بیشتر به‌ چشم آید. با نورپردازی‌های مناسب در کنار این گچبری‌ها، می‌توانید حداکثر جلوه بصری را در دکوراسیون خانه خود رقم بزنید.

خانه معمار یک سایت تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. جهت ارتباط مستقیم با با ما می توانید با شماره  ۹۱۰۱۴۵۲۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

راهکارهای بهبود روابط عاطفی با همسر

 اگر متوجه شدید که فقدان صمیمیت یک مشکل دائمی برای شما و یا همسرتان است، برای حمایت بیشتر …