ترفندهای مبارزه با چین و چروک صورت

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عواملی چون اشعه خورشید، کم‌خوابی، استرس و کم‌آبی در چروک شدن پوست صورت موثر هستند.
درمان چین و چروک

چین و چروک‌های ریز و درشت پوست نتیجه کمبود رطوبت و بدنبال آن کاهش خاصیت ارتجاعی پوست هستند. در گذشته بروز این خطوط در چهره از افزایش سن و روند پیری خبر می‌داد. اما امروزه به دلیل سبک زندگی مدرن، افراد در سنین پایین نیز دچار چروک صورت می‌شوند. در بخش سلامت مجله دلتا به شما راهکارهای کاهش و درمان چین و چروک صورت را ارائه می‌دهیم.

درمان خانگی

ایجاد چروک در پوست ناگهان اتفاق نمی‌افتد. برای درمان آن نیز باید صبر و حوصله داشته باشید.

روغن نارگیل

استفاده منظم از روغن نارگیل می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را بطور کامل تامین کند. این امر به معنای کاهش چروک شدن پوست خواهد بود. این روغن در رفع لک و تیرگی پوست نیز موثر است. روغن نارگیل را باید شب در قسمت‌های آسیب دیده پوست ماساژ دهید. سپس صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

رفع چین و چروک

آلوئه‌ورا

استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا به شکل ماسک صورت به‌دلیل وجود ویتامین E فراوان و خاصیت ترمیم‌کنندگی می‌تواند در درمان چین و چروک صورت موثر باشد. این روش باید منظم و حداقل ۹۰ روز انجام شود.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم‌مرغ با ترکیب ویتامین‌ و پروتئین خاصی که دارد می‌تواند شگفتی‌هایی برای پوست ایجاد کند. این ترکیبات علاوه بر کاهش و رفع چروک صورت، به سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن کمک فراوانی می‌کند. سفیده تخم‌مرغ را روی پوست قرار دهید و پس از  خشک شدن کامل، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک موز

ویتامین‌ها و پتاسیم موجود در موز می‌تواند به محو شدن لکه‌های تیره کمک کند. همچنین ماسک موز می‌تواند باعث کاهش چین و چروک صورت شود. موز له شده را  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

مواد غذایی برای کاهش چروک صورت

سبزی شاهی

شاهی یک ضدعفونی کننده داخلی پوست است. شاهی سرشار از پتاسیم و ویتامین‌های A، C، K،B1 و B2 بوده و در درخشان کردن پوست موثر است.

رفع چین و چروک

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک نیروگاه بسیار قوی از ترکیبات ضدالتهاب و ضد پیری است. ماده مغذی لوتئین موجود در کلم بروکلی، خواص ضد چروک و ضد پیری زیادی دارد.

اسفناج

اسفناج یک گیاه آبرسان پوست است که تولید کلاژن را در بدن افزایش می‌دهد. این امر باعث محکم شدن پوست و صاف نگه داشتن آن می‌شود.

آجیل ها

بسیاری از آجیل‌ها بخصوص بادام سرشار از ویتامین E هستند. این ویتامین در ترمیم بافت‌های پوست، حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نقش حیاتی ایفا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کارها به پوست شما آسیب می‌زند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…