شهری که همواره در آتش می سوزد

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا به حال داستان های زیادی درباره شهر ارواح شنیده‌ایم. شهرهایی که یک اتفاق باعث متروک شدن آن‌ها می‌شود. این اتفاقات گاهی می‌تواند از بلایای طبیعی یا خرافات باشد، گاهی هم واقعیتی تلخ. مثل شهری همیشه در حال سوختن. این شهرها گاهی جاذبه‌های گردشگری سیاه می‌شوند.
شهر سنترالیا امریکا

شهر سنترالیا امریکا شهری است که در روزگاران گذشته افراد بسیاری در آن زندگی می‌کرده‌اند و اما حالا محیطی روح مانند بیش نیست! سنترالیا در دل خود معدن عظیم و غنی از معدن‌های ذغال سنگ دارد اما چندین سال است که این معدن در آتش می‌سوزد. در ادامه این مقاله از مجله دلتا به شهر در حال سوختن سنترالیا می‌رویم.

پنسیلوانیا شهری که همواره در آتش می سوزد

درباره شهر سنترالیا امریکا

شروع این ماجرا به ۵۵ سال قبل بر‌می‌گردد. در سال ۱۹۶۲، معدن شهر سنترالیای امریکا برای اولین بار به طرز عجیبی آتش گرفت. دلیل آن به طور قطعی مشخص نیست اما حدس‌هایی وجود دارد که می‌تواند از زباله‌های دهانه معدن باشد.

در ابتدا مردم خیلی این قضیه را جدی نگرفتند و به آن به چشم یک اتفاق معمولی نگاه کردند. تا اینکه اتفاقات وحشتناکی افتاد و زندگی همه ساکنان شهر در معرض خطر قرار گرفت.

شهر سنترالیا

مردم این شهر به مدت ۱۶ سال و با کمک نیرو‌های آتش‌نشانی سعی کردند تا آتشی را که دقیقا زیر سطح شهر‌شان شعله‌ور بود خاموش کنند. ولی این تلاش هیچ ثمره‌ای نداشت و حتی خاموش کردن موقت آتش در یک منطقه باعث می‌شد تا زبانه‌های آن در قسمت دیگری از شهر شعله‌ور شوند.

شهر در حال سوختن

شهری که روی جهنم بنا شده است

جالب است بدانید که با گذشت سال‌ها از شروع آتش‌سوزی این آتش هنوز هم خاموش نشده است. شهر سنترالیا دقیقا همانند شهری است که روی جهنم بنا شده است. در جدید‌ترین گزارش از این شهر فقط ۱۰ نفر در آن ساکن هستند و تنها بقایای آن چند خانه و یک کلیسای قدیمی است که قدمت آن به سال ۱۹۱۱ بر‌می‌گردد.

شهر جهنمی

هنوز هم هر‌از‌گاهی از شکاف‌های موجود در سطح این شهر بخار و گاز‌های سمی خارج می‌شوند و این منطقه به شهر ارواح شهرت یافته است.

از آن زمان این شهر بی‌وقفه در آتش سوخته است. در واقع چیزی بیشتر از نیم قرن! این اتفاق دوباره افتاده و می‌افتد و به نظر می‌رسد که قرار است هزاران سال در شعله‌های آتش بسوزد.

شهر جهنمی

حتی تا حالا بارها سعی شده تا تونل‌های این معدن با ماسه کاملا مسدود شود تا اکسیژن کافی به آتش نرسد. همه اقدامات بی‌نتیجه بوده است. این آتش در عمق ۱۰۰ متری زمین است و احتمالا تا ۱۰۰۰ سال دیگر در حال سوختن باشد. در حال حاضر شهر سنترالیای امریکا در آتش می‌سوزد و روز به روز هم در حال گسترده‌شدن است.

امریکا

پیشنهاد مطالعه: مطلب از این آبشار خون می‌چکد را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…