واکسن‌های کرونای وارداتی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه واکسینه کردن افراد در مقابل ویروس کرونا از گروه‌های در معرض خطر آغاز شده و ادامه دارد.
واکسن های کرونا در ایران

واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده است. روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ پیگیری می‌شود. واکسن‌های کرونا از کشورهای مختلف برای اجرای برنامه واکسیناسیون وارد ایران شده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا اطلاعات واکسن های کرونا در ایران خواهیم پرداخت.

واکسن اسپوتنیک وی روسی

این واکسن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود.  فاصله بین دو نوبت تزریق آن ۲۸ روز است. نوبت اول این واکسن آبی رنگ و نوبت دوم آن قرمز رنگ است. سن مجاز برای تزریق واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» بالای ۱۸ سال است.

تزریق این واکسن برای مادران باردار و شیرده، افراد دارای بیماری حاد و همچنین افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید داشته اند، ممنوع است. مقدار دوز واکسن برای تزریق به هر نفر ۰.۵ میلی‌گرم است.

واکسن بهارات هندی

واکسن هندی یکی دیگر از واکسن های کرونا در ایران است. فاصله بین دو نوبت تزریق این واکسن نیز ۲۸ روز است. موارد ممنوعیت و محدودیت سنی این واکسن نیز عینا مشابه واکسن روسی است.

رنگ ماده هر دو نوبت این واکسن یک شکل بوده و تعداد دوز واکسن در هر ویال ۱۰ دوز نیم میلی‌لیتری است. ویال این واکسن قبل از تزریق باید تکان داده شود.

واکسن کرونا

واکسن چینی

فاصله بین دو نوبت تزریق این واکسن کرونا هم ۲۸ روز بوده و تزریق آن برای افراد مسن‌تر تا سن ۶۰ سال هم مجاز است. بعد از باز شدن ویال این واکسن بلافاصله باید تزریق شود و دو نوبت آن نیز به یک شکل است.

در هر ویال واکسن، یک دوز واکسن وجود دارد و ویال آن قبل از تزریق باید ۲ تا ۳ مرتبه تکان داده شود. ممنوعیت مصرف این واکسن نیز مشابه دو نوع قبلی است.

واکسن آسترازنکا کره جنوبی

فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن آسترازنکا ۴ تا ۱۲ هفته است. در مورد واکسن آسترازنکا برای خانم‌های باردار، اعلام شده که این افراد اگر در ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا هستند(مانند کارکنان بهداشتی و درمانی) می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

همچنین خانم‌های بارداری که مبتلا به بیماری‎‌های زمینه‌ای هستند لازم است با این واکسن واکسینه شوند. قبل از واکسیناسیون نیازی به تست بررسی بارداری نیست.

همچنین توصیه شده آن دسته از زنانی که به فرزند خود شیر می‌دهند، اگر در ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا هستند، واکسینه شده و نیازی به قطع شیردهی پس از واکسیناسیون نیست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا واکسن کرونا بدن را آهن‌ربا می‌کند؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…