فرمول طلایی تغذیه برای کاهش التهاب

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واکنش التهابی بدن می‌تواند هم دوست سلامت ما و هم دشمن آن باشد. التهاب گاهی به‌صورت پنهان در بدن ایجاد می‌شود.
درمان التهاب بدن

التهاب، بخشی از سیستم درمانی طبیعی بدن است و به مبارزه با آسیب و عفونت کمک می‌کند. گاهی سیستم ایمنی به دلایل نامشخصی بدون آسیب و عفونت وارد عمل می‌شود. در این حالت چون چیزی برای مبارزه وجود ندارد واکنش التهابی شروع به از بین بردن مفاصل سالم، شریان‌ها و اندام‌ها می‌کند. مصرف برخی مواد غذایی به کاهش این التهاب کمک می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با غذاهای موثر در درمان التهاب بدن آشنا خواهید شد.

روغن‌های مفید

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده برخی از روغن های مفید مانند روغن زیتون خواص ضدالتهابی قوی دارند و مشابه ایبوپروفن عمل می‌کنند. روغن زیتون حاوی مقدار مناسبی از ویتامین E و  K و آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند با التهاب مبارزه کند.

آناناس

وجود آنزیمی بنام بروملین در آناناس، این میوه را به یک ضدالتهاب قوی تبدیل کرده است. برای بهره‌مندی از خواص آناناس بهتر است این میوه را با معده خالی مصرف کنید.

رفع التهاب بدن

گیلاس

گیلاس به دلیل وجود ماده آنتوسیانین در درمان التهاب بدن موثر است. جالب است بدانید که خواص ضدالتهابی گیلاس را می‌توان با خواص آسپرین در این مقوله مقایسه کرد. گیلاس برای افرادی که دچار آرتریت(التهاب مفاصل) هستند بسیار مفید است.

سیر

سیر دارای چهار ترکیب گوگردی مختلف است که به کاهش التهاب کمک زیادی می کند. سیر برای بیماری‌های التهابی، درد مفاصل و التهاب در دستگاه تنفس بسیار مفید است. این ماده می‌تواند به سرعت، تورم مفاصل را کاهش دهد.

چای سبز

چای سبز دارای خواص ضدسرطانی بوده و مقوی قلب است. اگر چای سبز را به همراه لیمو بنوشید می‌تواند کاهش دهنده التهاب قوی باشد.

رفع التهاب بدن

پیاز

پیاز به علت ترکیبات گوگردی برای جلوگیری از عفونت‌ها بسیار مفید است. پیـاز دارای خاصیت ضدالتهابی است و نشانه‌های التهاب مانند درد و تورم در نواحی مختلف بدن را تسکین می‌دهد.

چغندر

چغندر حاوی ماده‌ای مغذی به نام بتائین است که در کاهش التهاب نقش زیادی دارد. اثر چغندر در این زمینه بسیار قوی است.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است و آن را جادوگر ضد التهاب نیز می‌نامند. مصرف زنجبیل می‌تواند دردهای گرفتگی عضلات و درد مفاصل ناشی از التهاب مزمن را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب غذاهایی که باعث حساسیت می‌شوند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…