کاهش اسید معده بدون دارو!

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درد زیر قفسه سینه، مزه تلخ دهان و سوزش سر دل از علائم رفلاکس هستند.
کاهش اسید معده

سلامت دستگاه گوارش و روند مناسب هضم و جذب غذاها عامل کلیدی موثر در سلامت بدن است. اسید معده اولین ماده گوارشی است که روند هضم را آغاز می‌کند. اما ترشح بیش از حد این اسید موجب خروج آن از معده و برگشت آن به سمت مری و گلو می‌گردد. مصرف برخی غذاها این حالت را تشدید کرده و برخی دیگر از غذاها در بهبود این وضعیت موثرند. در این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت چه مواد غذایی در کاهش اسید معده تاثیر دارند.

عسل

عسل یکی از موثرترین مواد غذایی در تسکین بیماری‌های گوارشی است. این ماده غنی، خواص ضدباکتری داشته و بیماری‌های مرتبط با معده مانند زخم را از بین می‌برد. عسل همچنین به درمان رفلاکس معده کمک شایانی می‌کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 به بدن کمک می‌کند تا ترکیبات خاصی را متابولیزه کند که در کاهش اسید معده تاثیرگذار هستند. سفیده تخم‌مرغ منبع سرشار ویتامین B6  است. همچنین لوبیا، نخود فرنگی، چغندر و ماهی نیز حاوی این ویتامین هستند. در کل یک رژیم غذایی غنی از پروتئین و کم‌کربوهیدرات، تا حد زیادی در کاهش رفلاکس اسید کمک خواهد کرد.

درمان رفلاکس معده

زیره‌ سبز

دانه‌های زیره‌ سبز برای خنثی‌ کردن اسید معده فوق‌العاده‌ هستند. این دانه‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند و درد معده را سریع و فوری تسکین می‌دهند.

برگ ریحان

برگ ریحان یک ضدنفخ قوی است که از تشدید مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. خواص آرام‌بخش برگ ریحان موجب می‌شود که مشکل اسیدی شدن معده‌ پس از مدت کوتاهی برطرف شود.

زنجبیل

زنجبیل یکی از قدیمی‌ترین داروهای کاهش دهنده اسید معده است. ریشه زنجبیل حاوی ترکیبات گیاهی است که می تواند به کاهش اسید معده و رفلاکس معده کمک کند. زنجبیل باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. بنابراین در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

درمان سوزش معده

موز

موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد به طور معمول برای کاهش اسید معده توصیه می‌شود. همچنین مقادیر کافی ویتامین B6 نیز در موز وجود دارد که برای کاهش تهوع نیز مفید است.

شیرین بیان

شیرین بیان به عنوان درمان گیاهی بیماری‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داروی گیاهی در کاهش علائم آزاردهنده گوارشی و درمان رفلاکس موثر است.

پرهیز غذایی برای رفلاکس اسید معده

  • غذاهای سرخ‌شده و پرچرب می‌توانند باعث شل شدن دریچه مری و بدنبال آن برگشت اسید معده شوند.
  • از مصرف مرکبات، سبزیجاتی نظیر گوجه‌فرنگی و مکمل‌های ویتامین C با معده خالی اجتناب کنید. همچنین مصرف انواع سرکه را به حداقل برسانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان علائم گوارشی ناشی از کرونا را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…