ماستی متفاوت با یک دنیا خاصیت

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همیشه و همه جا از خواص و فواید مصرف ماست شنیده‌اید. اما ماست انواع گوناگونی دارد که از نظر ارزش غذایی با هم متفاوتند.
خاصیت ماست یونانی

ماست یونانی یکی از مواد غذایی لذیذ و مقوی‌ است که با گذشت زمان طرفداران زیادی پیدا کرده است. روند تولید این ماست با ماست معمولی متفاوت است. این تفاوت، خاصیت ماست یونانی را افزایش داده و آن را به یک خوراکی غنی تبدیل کرده است. برای شناخت خواص این ماست متفاوت، در ادامه با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

ماستی سرشار از پروتئین

یک وعده متوسط از ماست یونانی بسته به کارخانه تولیدکننده‌اش، بین ۱۲ تا ۱۷/۳ گرم پروتئین دارد. دریافت مقدار مناسب پروتئین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، سیستم اعصاب و تعادل مایعات بدن اهمیت دارد. بخصوص افرادی که نباید از گوشت استفاده کنند، می‌توانند از این خاصیت ماست یونانی بهره‌مند شوند.

پروبیوتیک فراوان

ماست یونانی سرشار از پروبیوتیک‌ها است. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که تعادل باکتریایی روده را حفظ می‌کنند. این امر موجب کاهش بسیاری از مشکلات گوارشی نظیر یبوست و اسهال می‌شود. بنابراین مصرف این مواد در تقویت سیستم ایمنی تاثیر بسزایی دارد. همچنین افرادی که توانایی تحمل گلوکز را ندارند می‌توانند بدون مشکل ماست یونانی بخورند.

ماست یونانی

میان‌وعده سالم

ماست یونانی یک میان‌وعده غنی و مناسب است. این ماست فرد را سیر نگه می‌دارد و نسبت به ماست معمولی قند و کربوهیدرات کمتری دارد. این خاصیت ماست یونانی برای افرادی که در رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است.

ویتامین B12 فراوان

بدن برای ساخت گلبول قرمز و عملکرد مناسب مغز به ویتامین B12 نیاز دارد. ماست یونانی جایگزینی مقوی و طبیعی برای مکمل‌های این ویتامین است. یک وعده ماست یونانی می‌تواند به میزان ۲۱/۳ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را تامین کند.

کمک به جذب پتاسیم

یک وعده ماست یونانی می‌تواند جذب پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تا ۶/۸ درصد افزایش دهد. پتاسیم به کاهش فشار خون و توازن سطح سدیم در بدن کمک می‌کند.

خواص ماست یونانی

زیبایی

مواد پروبیوتیک موجود در ماست یونانی با التهاب و آکنه ناشی از التهاب مقابله می‌کنند. تهیه ماسک صورت از ماست یونانی می‌تواند آکنه را درمان کرده و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند.

بهبود سوخت و ساز بدن

این ماست به بهینه سازی تولید انرژی از غذای جذب شده کمک می‌کند. ماست یونانی تبدیل غذا به انرژی را به وسیله افزایش سطح اکسیژن، افزایش می‌دهد. این فرآیند به بهبود سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ژله بخورید تا سالم بمانید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  6. پونه

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    مطالب.آموزنده.ایارائه.میدهد…مزسی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…