کاغذ دیواری مناسب خانه شما کدام است؟ (بخش دوم)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر وقت سخن از پوشش دیوار خانه به میان می‌آید، این بحث مطرح می‌شود که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؛ البته که هر دو محاسن و معایب خود را دارند. به همین سبب انتخاب بین این دو کاملاً به سلیقه فرد بستگی دارد. اما اگر تصمیم گرفته‎اید از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است نکاتی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه خود بدانید.
کاغذ دیواری مناسب خانه

کاغذ دیواری مناسب خانه شما کدام است؟ در بخش قبل کلیاتی در مورد استفاده از کاغذ دیواری شرح داده شد. در این بخش به بررسی طرح‌های مختلف آن می‌پردازیم تا بدانیم کدام کاغذ دیواری مناسب خانه ما است.

وقتی از کاغذ دیواری صحبت می‌کنیم، تصویری از طرح‌های ساده و مکرر به ذهنمان خطور می‌کند، اما جالب است بدانید که امروزه انواع مختلفی از کاغذ دیواری در بازار موجود است: طرح ‌دار، گلدار، پوستری، سه بعدی و… حتی شما می‌توانید از کاغذ دیواری به مثابه یک تابلوی زیبای نقاشی استفاده کنید. بهتر است برای نصب این مدل، از افراد متخصص کمک بگیرید.

کاغذ دیواری تابلوی نقاشی

در استفاده از کاغذ دیواری کمی حساس باشید. معمولاً کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های بزرگ دارند برای فضاهای بزرگ و باز، مثل سالن‌پذیرایی استفاده می‌شوند.

عکس این مطلب نیز صادق است، یعنی می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی که طرح کوچک دارند، برای اتاق‌ها و فضاهای کوچک استفاده کنید. اصولاً هر اندازه که گل‌های کاغذ دیواری کوچک‌تر باشد، فضا بزرگتر به نظر می‌رسد. با در نظر داشتن این نکته کاغذ دیواری مناسب خانه خود را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری با طرح ریز

بهتر است طرح کاغذ دیواری  با مبلمان هماهنگ باشد. هماهنگی الزاماً به معنای استفاده از یک طیف رنگی نیست؛ گاه ایجاد تضاد در رنگ‌های استفاده شده، دکوراسیونی خاص و متفاوت به شما ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که ایجاد سایه و به وسعت فضا کمک می‌کنند. همچنین برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای اتاق از طرح‌هایی استفاده کنید که پویا و متحرک هستند.

کاغذ دیواری متناسب با مبل

کاغذ دیواری‌ها با رنگ‌های متنوع در بازار موجودند. بهتر است برای فضاهای کوچک، مثل اتاق خواب از رنگ روشن آن استفاده کنید.

معمولاً از کاغذ دیواری‌های سه بعدی برای تزئین سالن پذیرایی استفاده می‌شود. این طرح جلوه‌ای خاص و متفاوت به سالن شما می‌دهد.

کاغذ دیواری سه بعدی

اگر خانه شما مساحت کمی دارد، بهتر است کل خانه را کاغذ دیواری نکنید. با این کار از آلودگی بصری جلوگیری می‌کنید و خانه کوچکتان شلوغ به نظر نمی‌رسد. جالب است بدانید  کاغذ دیواری روی هر دیواری که نصب شود، تاکید بر آن دیوار بیشتر می‌شود و  در اصطلاح، بیشتر به چشم می‌آید.

کاغذ دیواری برای بخشی از خانه

در نظر داشته باشید  دکوراسیونی که کاغذ دیواری آن با طرح‌های درشت روی دیوار امتداد دارد و پنجره‌ای رو به آن نباشد، بعد از مدتی  کسل‌کننده به نظر می ‌رسد. خانه‌هایی که پلان باز دارند، مناسب‌ترین فضا برای نصب کاغذ دیواری هستند.

از طرفی جنس کاغذ دیواری‎ها نیز با یکدیگر متفاوت است. امروزه برای ساخت کاغذ دیواری از مواد سازگار با محیط زیست استفاده می شود. توصیه می کنیم  کاغذ دیواری‌های سازگار با طبیعت را در اولویت قرار دهید و از این نمونه بیشتر استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید نوع دیگری از کاغذ دیواری وجود دارد که علاوه‌ بر سازگاری با محیط‌زیست، ضد آب نیز هست. این مدل مناسب فضاهای مرطوب، مثل حمام و آشپزخانه است.

کاغذ دیواری ضد آب

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…