ست کردن پرده با مبل و فرش

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما شما هم حداقل یک‌بار با دغدغه‌های ست کردن مبلمان منزل خود مواجه شده‌اید. این دغدغه در این روزها که رنگ‌ها و طرح‌ها بسیار متنوع‌تر شده‌اند، بیشتر شده است.
ست کردن پرده با مبل و فرش

شما می‌توانید هزاران ایده و ترکیب برای داشتن یک ست زیبا در نظر بگیرید که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اگر احساس می‌کنید در میان ترندها و رنگ‌ها گم شده‌اید و نمی‌توانید آن‌طور که باید تصمیم بگیرید، بهتر است با اصول شکل‌گیری ست کردن دکوراسیون خانه آشنا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های ست پرده با مبل و فرش پرداخته می‌شود.

ترکیب رنگ ساده و یک‌دست

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ ساده و یک‌دست هستید و زیاد از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متعدد استقبال نمی‌کنید، احتمالا نمونه زیر برای شما مناسب است. در ترکیب زیر، همان‌طور که می‌بینید، رنگ انتخابی برای پرده، مبل و فرش، دقیقا یکسان است.

ست کردن پرده با مبل

این ساده‌ترین روش ست پرده با مبل و فرش است که در آن همه چیز به یک رنگ انتخاب می‌شوند. چنین ترکیب‌هایی برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب‌تر هستند و بسیار ساده و شیک به نظر می‌رسند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگ بعدی که مشاهده می‌کنید، یک ترکیب ساده و شیک از دو رنگ شیری و یاسی است که در پرده، مبل و فرش دیده می‌شود. مبل‌های استیل نیز در دو رنگ شیری و یاسی دیده می‌شوند. انتخاب رنگ پرده نیز به گونه‌ای صورت گرفته که شامل هر دو رنگ شیری و یاسی باشد.

به این شکل که رنگ غالب، شیری بوده و خطوط به کار رفته در طرح آن یاسی هستند. همین رنگ یاسی را می‌توانید در فرش نیز مشاهده کنید که کم رنگ‌تر بوده، اما به خوبی این ترکیب را تثبیت می‌کند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگ بعدی با استفاده از دو رنگ قرمز و کرمی ایجاد شده است. پرده‌ها ساده و قرمز رنگ بوده و برای ایجاد تناسب، برخی از مبل‌ها نیز به رنگ قرمز هستند. رنگ دیگری که از آن نام برده شد، رنگ کرمی است که در بقیه مبل‌ها دیده می‌شود.

این رنگ در طرح فرش نیز به چشم می‌خورد که این تناسب را به کمال رسانده و زیباتر می‌کند. پس می‌توان گفت که لازم نیست مبل، پرده و فرش، هر کدام به صورت مجزا با دیگری در تشابه رنگ باشند. می‌توان این تناسب را در مجموعه کلی هر سه ایجاد کرد.

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

اگر به پرده آویخته شده توجه کنید، می‌توانید هر دو رنگ مذکور را ببینید که در طرح آن هم‌نشینی دارند. کاناپه‌ای که در فضا قرار داده شده، تماما به رنگ سفید است و هیچ طرحی ندارد. رنگ این کاناپه به خودی خود با خطوط سفید موجود در طرح پرده تناسب دارد. برای تاکید بیش‌تر بر این تناسب، از یک کوسن استفاده شده که شامل دو رنگ سرمه‌ای و سفید است.

پس نتیجه می گیریم که یک کوسن هم می‌تواند در تناسب رنگ به کمک ما بیاید. فرش نیز دارای طرحی با دو رنگ سرمه‌ای و سفید است که در تناسب با دیگر موارد قرار دارد.

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ایده‌ها آشپزخانه خود را مدرن کنید! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۵۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…