اصول قدیمی لباس آقایان، که باید دور ریخته شوند!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرچیزی در دنیای مد تاریخ مصرف دارد. حتی قوانینش. پس ملزم نیستید همیشه پیرو قوانین باشید.
لباس آقایان

سال‌هاست که از دوران قدیم عبور کرده‌ایم و سبک پوشش و مشخصه‌های اجتماعی تغییر کرده است. چیزهایی که در گذشته کاربرد داشته‌اند الزاماً مناسب امروز نیستند.
در اینجا شش قانون لباس آقایان را که از گذشته باب شده و هنوز مرسوم است، بررسی کرده‌ایم. این قوانین در طول زمان پذیرفته شده‌اند اما امروزه باورها نسبت به این سبک پوشش تغییر کرده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

قانون ۱: همیشه کفش‌ها با کمربند هماهنگ باشد

لباس مجلسی آقایان

البته که برای پوشش‌های رسمی بسیار خوب است چرم کفش و کمربند با هم هماهنگ باشند. اما برای سبک‌های دیگر لباس آقایان، الزامی در ست کردن این دو باهم نیست.

قانون ۲: همیشه باید جوراب پوشید

مدل لباس مردانه ایرانی

ضرورت پوشیدن جوراب تا حد زیادی اغراق آمیز است. شاهد این موضوع هم همین است که در حال حاضر می‌بینیم جوراب نپوشیدن به‌نوعی مد شده است. واقعیت این است که جوراب‌ها نیاز اساسی نیستند اما اگر نپوشیدن جوراب راحتی را از شما سلب می‌کند، پس جوراب جزو نیازهای شماست.

قانون ۳: درمورد شلوارهای دارای پل کمری، همیشه باید کمربند بسته شود

ست لباس مردانه رسمی

لباس آقایان فراتر از همه‌ اصول باید مناسب موقعیت باشد. درست برعکس لباس خانم‌ها که زیبایی، دلیل کافی برای انتخاب‌شان است. با این تعریف، بخش‌های جانبی لباس برای خانم‌ها ممکن است فقط جنبه‌ زیبایی داشته باشد اما در لباس آقایان کاربردشان است که همه‌چیز را تعیین می‌کند. پس اگر مطمئن هستید شلوارتان اندازه است و احتمال پایین افتادن ندارد، الزامی در استفاده کردن از آن نیست.

قانون ۴ : شلوار باید با جوراب هماهنگ باشد

مجله دلتا

خیلی از آقایان از منسوخ شدن این قانون بی‌خبرند. تا همین اواخر قانون رایج، پوشیدن شلوار و جوراب هم‌رنگ بود. به‌عبارتی جوراب سیاه با شلوار سیاه، جوراب طوسی با شلوار طوسی و جوراب های خاکستری با شلوار خاکستری و… . دلیل چنین باوری این بوده که در گذشته تصور می‌کردند پوشیدن جوراب و شلوار هم‌رنگ پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

قانون ۵: هرگز شلوار پلیسه‌دار نپوشید

هرگز شلوار پلیسه‌دار نپوشید

امروز دوباره می‌بینیم که پوشیدن این شلوارها باب شده است. پیشنهاد می‌کنیم شلوارهای تک‌پلیسه را انتخاب کنید و قبل از خرید مطمئن باشید کاملا اندازه‌ شماست.

قانون ۶: هرگز رنگ مشکی را با سرمه‌ای یا قهوه‌ای نپوشید

هرگز رنگ مشکی را با سرمه‌ای یا قهوه‌ای نپوشید

قدیمی‌ها می‌گفتند سیاه را نباید با قهوه‌ای، خاکستری یا سرمه‌ای پوشید. چون این باعث می‌شود ظاهرتان خیلی قدیمی به نظر برسد. امروزه دیگر کسی به این قانون توجه ندارد.

همه می‌دانیم آقایان راحتی را فدای مطابق مد بودن نمی‌کنند. در نتیجه شما هم اگر جزو آقایان سخت‌گیر هستید، در جریان باشید که الزامی در رعایت کردن این قانون ندارید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۹ قانونی که فقط آقایان خوشتیپ می‌دانند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب٫ظ

    چه خوب

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…