انتخاب کاغذ دیواری مناسب نشیمن شما

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگامی که تصمیم گرفتید کاغذ دیواری داشته باشید، یعنی می‌خواهید فضایی شاد و متناسب با روحیات خود بسازید.
ست کردن کاغذ دیواری با مبل

ممکن است این تصمیم را داشته باشید که دیوارهای منزل خود را با کاغذ دیواری تزئین کنید. اما نمی‌دانید که چه طرح کاغذ دیواری با چه رنگی را برای خود انتخاب کنید که هم خانه شما را زیباتر کند هم با دیگر وسایل شما ست باشد. یکی از وسیله‌هایی که ست کردن کاغذ دیواری با آن ایده بسیار مناسبی است، مبلمان شماست. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های ست کردن کاغذ دیواری با مبل پرداخته می‌شود.

با پارچه مبلی ست کنید

هنگام ست کردن کاغذ دیواری با مبل معمولا سعی بر این است که طرح و رنگ کاغذ دیواری با روکش و پارچه مبلی آن ست باشد. پس اگر ابتدا دیوار خود را کاغذ دیواری کرده‌اید و اکنون می‌خواهید مبل خود را بخرید، به رنگ و پارچه آن که قرار است با دیوار هماهنگ باشد دقت کنید.

ست کاغذ دیواری و مبل

باید ببینید چه رنگی برای مبلمان شما مناسب است که ترکیب آن با کاغذ دیواری هماهنگ باشد. برای مثال اگر کاغذ دیواری شما بیشتر به رنگ صورتی است، مبلمانی که جلوی آن قرار می‌گیرد اگر طوسی رنگ باشد، بسیار جلوه جذاب و دلنشینی دارد.

به یاد داشته باشید که ست بودن رنگ‌ها تنها به معنای هم رنگ بودن آن‌ها نیست بلکه می‌توان دو رنگ مخالف که در کنار هم رنگی دلنشین را جلوه می‌دهند در فضای نشیمن به کار برد.

مطالب بیشتر در زمینه چیدمان نشیمن را در مطلب چگونه نشیمن مستطیلی را چیدمان کنیم؟ بخوانید.

ست کردن کاغذ دیواری

با سبک مبلمان خود ست کنید

اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک باشد و می‌خواهید مبلمان استیل را انتخاب کنید، از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار کلاسیک استفاده کنید. اگر این مدل کاغذ دیواری را انتخاب کردید، رنگ‌هایی از کاغذ دیواری که با رنگ چوب به کار گرفته شده است همخوانی خواهد داشت.

با سبک مبلمان خود ست کنید

رنگ‌های هماهنگ انتخاب کنید

در انتخاب رنگ باید چند اصل و قاعده را رعایت کنید.

اصل اول

یکی از اصل‌ها این است که شما باید رنگ‌های موجود در خانه را با یکدیگر هماهنگ کنید. به عنوان مثال همخوانی رنگ پرده اتاق نشیمن با رنگ روکش مبل در استفاده از کاغذ دیواری قابل توجه است. باید به استفاده از رنگ‌های روشن و تیره، رنگ‌های سرد و گرم دقت کنید.

رنگ‌های هماهنگ

اصل دوم

اگر مبلمان شما ساده است و هیچ‌گونه شکل و طرحی روی آن وجود ندارد، بهتر است که کاغذ دیواری خود را طرح‌دار انتخاب کنید. اگر هر دو ساده و هم‌رنگ باشند نبود تداخل رنگی باعث می‌شود که از زیبایی دکوراسیون شما کاسته شود.

مبلمان ساده و کاغذ طرح دار

یک ترفند عالی دیگر برای کم کردن شلوغی فضا و نگه‌داشتن طرح‌ها در یک تعادل دلنشین، استفاده از رنگ‌هایی است که در یک تنالیته (خانواده) قرار دارند. برای مثال، همنشینی کاغذ دیواری آبی و سبز کله‌غازی با مبل طرح‌دار سرمه‌ای، معمولا یک ایده جذاب به‌شمار می‌آید.

به هرحال سعی کنید یا کاغذ دیواری یا مبلمان را طرح‌دار انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که دیوارتان را طرح‌دار کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ راهکار فوری برای روشن‌ کردن اتاق‌های تاریک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…