چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل تا حدودی نسبت به دیگر طراحی‌ها دشواری دارد و به همین دلیل در طراحی کردن این پذیرایی باید دقت بیشتری داشته باشیم.
چیدمان مبل در پذیرایی مربعی

یکی از سخت‌ترین مسائلی که هنگام ورود به فضای جدید پیش می‌آید این است که چگونه مبلمان خود را بچینیم؟ در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای چیدمان مبل در پذیرایی مربعی ارائه می‌شود.

استفاده از مبل چند منظوره

نقطه کانونی در دکوراسیون این اتاق پذیرایی مبل وسط اتاق و رو به شومینه است. سه مبل تک نفره در اطراف آن قرار دارد. یک فرش بزرگ و دنج همه این عناصر مبلمان را به هم گره می‌زند. این طرح اجازه می‌دهد تا اجتماع گروه‌های کوچک و همچنین مکالمات صمیمی‌تری انجام شود.

یک چراغ روی یک میز کوچک کنار کاناپه و یک چراغ زمینی بین دو مبل تک نفره مقابل پنجره وجود دارد. با داشتن منابع مختلف نور می‌توانید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

مطالب بیشتر در مورد نکات چیدمان پذیرایی مربع شکل را در مطلب دکوراسیون پذیرایی مربع شکل بخوانید.

چیدمان پذیرایی مربعی

قرار دادن میز در مرکز

اگر دوست ندارید مبلمان خود را بصورت مورب در یک اتاق چیدمان کنید، این ایده چیدمان مبل در پذیرایی مربعی برای شما بهتر است. ما کاناپه و مبل‌های تک نفره را در اطراف یک نقطه مرکزی درست در وسط اتاق دور میز قرار دادیم.

آیا می‌خواهید نور اضافی داشته باشید؟ می‌توانید لامپ‌ها را بین دو مبل تک نفره در بالا، یا کنار صندلی منفرد در سمت چپ قرار دهید.

چیدمان پذیرایی مربع شکل

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

در اینجا، کاناپه و مبل‌های تک نفره در یک زاویه، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حتی اگر آن‌ها رو به شومینه هم نباشند، اما هنوز هم شومینه به عنوان نقطه کانونی ما عمل می‌کند. توجه کنید که فرش چگونه به سمت آن کشیده می‌شود؟

افراد بطور طبیعی به سمت شومینه کشیده می‌شوند. همچنین فرش و چیدمان مورب، شومینه را به صندوقچه در سمت راست متصل می‌کند.

می‌بینید، همه چیز در مورد تعادل است. چیدمان اتاق پذیرایی شما باید منطقی باشد و هماهنگی را به شما منتقل کند بدون اینکه به آن فکر کنید.

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

بازی با تعادل

در قسمت انتهایی چیدمان مبل‌های تک نفره خود، یک کاناپه سه نفره آبی رنگ داریم که در سمت چپ آن یک چراغ زمینی قرار دارد. روبروی کاناپه، سه مبل تک نفره و یک چراغ زمینی دیگر وجود دارد. همه‌ این‌ها وزن مناسبی برای کاناپه و لامپ کنار آن ارائه می‌دهند.

این اتاق بسیار متعادل است اما خسته کننده نیست. قرار دادن قطعات در یک زاویه تقریباً پراکنده در اطراف اتاق، کمی تعلیق ایجاد می‌کند.

بازی با تعادل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن پرده با مبل و فرش را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…