رفع سریع و بی‌دردسر آفت دهان

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عواملی چون آلرژی، استرس و عفونت‌های ویروسی در به وجود آمدن زخم‌های آفت در دهان موثر هستند.
درمان سریع آفت دهان

بهبود آفت دهان معمولا بیش از یک هفته طول نمی‌کشد. اما به خاطر آزاردهنده بودن آن، افراد همیشه به دنبال درمان سریع این زخم‌ها هستند. دلیل واقعی ایجاد اینگونه زخم‌ها در دهان مشخص نیست. خبر خوب این است که راه‌هایی ساده برای درمان‌ سریع آفت دهان وجود دارد که در ادامه این بخش از مجله دلتا به آنها می‌پردازیم.

گشنیز

گشنیز بخاطر خاصیت آنتی باکتریایی‌ خود می‌تواند درمان شگفت‌انگیزی برای آفت دهان باشد. مقداری برگ گشنیز را در آب بجوشانید. سپس با آب این جوشانده ۴ بار بار در روز دهان خود را بشویید.

داروها

استفاده از داروهایی چون آفتوژل (حاوی عصاره شیرین‌بیان) در درمان سریع آفت دهان موثر است. همچنین استفاده از دهان‌شویه حاوی فلوراید و کلرهگزیدین به ضدعفونی دهان و از بین رفتن آفت کمک می‌کند.

درمان آفت دهان

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک اسانس فوق العاده با خواص ضدمیکروبی و آنتی باکتریایی است. بنابراین در درمان آفت دهان موثر است. نصف قاشق غذاخوری آب را با دو قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. این ترکیب را روزی سه بار روی آفت بزنید.

آلوئه‌ورا

آلوئه ورا یک گیاه درمانی فوق العاده با خاصیت ضد التهابی قوی است. این گیاه در درمان اکثر زخم‌ها و همین‌طور زخم‎‌های دهان کاربرد دارد. ژل یا آب آلوئه‌ورا را به عنوان دهانشویه استفاده کنید و سه بار در روز دهان خود را با آن بشویید.

روغن نارگیل

این روغن اثر قوی بر باکتری‌های ایجاد کننده آفت دهان دارد. روغن نارگیل را چند بار در روز با یک پارچه نخی تمیز بر روی زخم قرار دهید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روزانه دوبار به مدت ۱۵ دقیقه در دهان خود بگردانید.

درمان خانگی آفت دهان

فلفل تند

اگر از این ماده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فلفل به دهان یا زبان شما برخورد نمی‌کند. خمیری از آب و فلفل درست کنید و روی زخم بگذارید. سوزش فراوانی حس خواهید کرد اما اثر معجزه آسای آن را خواهید دید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای درمان آفت دهان موثر است زیرا قادر است اسیدیته باکتری‌ها را خنثی نماید. مقدار کمی جوش شیرین را با کمی آب خمیر کنید. خمیر را ۱۰ دقیقه روی زخم بگذارید و سپس بشویید.

شستن دهان با آب نمک

این روش ساده‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین روش برای درمان سریع آفت دهان است. نمک باعث آزاد شدن مایع درون آفت می‌شود و روند درمان آن را سریع‌تر می‌کند. می‌توانید ۴ بار در روز این کار را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان‌های سریع تبخال را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…