ماکارونی با کالباس، یک طعم متفاوت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذایی که به نام ماکارونی می‌شناسیم در واقع همان اسپاگتی است که به شیوه‌ خاص ما ایرانی‌ها پخته می‌شود.
ماکارانی با کالباس

ماکارونی با کالباس یکی از روش‌های خوشمزه تهیه ماکارونی برای کسانی است که طعم و مزه کالباس را دوست دارند و می‌خواهند آن را در ماکارونی خود استفاده کنند. شما می‌توانید در تهیه این غذا از هر نوع کالباس یا ژامبون دلخواه استفاده کنید. همچنین می‌توانید به دلخواه مانند لازانیا مواد را در فر گذاشته و یا دم بگذارید. در تهیه این غذا شما می‌توانید از کالباس خانگی استفاده کنید. برای تنوع در تهیه ماکارونی شما می‌توانید از این روش استفاده کنید. امروز در دلتامگ ماکارونی با کالباس و قارچ و پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با کالباس

  • ماکارونی شکلی یک بسته
  • کالباس ۴۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با کالباس و قارچ و پنیر پیتزا

مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه‌ها و کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله دوم

کالباس‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل تابه بریزید و به همراه رب گوجه فرنگی و پیاز تفت دهید تا طعم‌دار شود. سپس قارچ‌ها را خرد کنید و به کالباس اضافه کنید و تفت دهید. بهتر است در این مرحله حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود. مواد که به خوبی یکدست شد آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

مطلب پیشنهادی:  ساخت عطر در خانه با مواد ارزان و در دسترس

مرحله سوم

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. سپس به دلخواه کمی زردچوبه برای خوش رنگ شدن و کمی نمک و روغن اضافه کنید. ماکارونی را به آب در حال جوش بیفزایید و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله چهارم

در ادامه کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید. مواد میانی را به همراه ماکارونی در قابلمه بریزید و هم بزنید. سپس دم‌کنی روی درب قابلمه قرار دهید تا ماکارونی دم بکشد.

طرز تهیه ماکارونی با کالباس

بعد از پخت، غذا را داخل بشقاب کشیده و روی آن کمی جعفری و پنیر پارمزان بریزید. اما برای پخت در فر مواد میانی را با ماکارونی خوب مخلوط کنید. کف یک ظرف پیرکس را چرب کنید و نصف مواد را ریخته و مقداری پنیر پیتزا در بین آن بریزید. در انتها روی مواد را با پنیر کاور کنید و برای ۳۰ دقیقه در فر در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته و پنیر ذوب شود. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با کالباس

  • شما به دلخواه می‌توانید سبزیجات هماهنگ با مزه این غذا را اضافه کنید.
  • مقدار افزودن کالباس را می‌توانید کم و زیاد کنید.
  • برای تهیه در فر بهتر است در انتها گریل را روشن کنید تا روی غذا نیز طلایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …