آپارتمان های میلیاردی در تهران

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار آگهی های موجود در بازار مسکن تهران نشان می دهد قیمت آپارتمان های مصرفی بین 900 میلیون تومان تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان گزارش شده است.
آپارتمان های میلیاردی

 آپارتمان های میلیاردی در تهران روز به روز بیشتر ظهور می‎کنند. این آپارتمان ها در تمام منطقه های مصرفی پایتخت (منطقه‎های چهار، پنج، شش، هفت و  هشت)، با متراژ ۷۰ تا ۹۰ متر مربع وجود دارند.

گزارش بانک مرکزی حاکی است، هم‎اکنون منطقه یک بالاترین و منطقه ۱۹ شهرتهران، پایین‌ترین میانگین قیمت آپارتمان را در هر مترمربع به خود اختصاص داده‎اند. همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد در نیمه پاییز، میانگین  قیمت خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک به ۱۹میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و در منطقه ۱۹ تهران به حدود ۴ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از «دنیای اقتصاد»، بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن، حدود ۸ درصد از معاملات انجام شده در آبان ماه امسال، مربوط به آپارتمان های میلیاردی و با قیمت دست‎کم یک میلیارد تومان انجام شده است. بیشتر خانواده های تهرانی جمعیتی بین دو تا چهارنفر دارند و این اندازه، متراژ مناسبی برای آن‎ها به شمار می‎رود.

آمار آگهی های موجود در بازار مسکن نشان می دهد قیمت آپارتمان های مصرفی در تهران، بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

آپارتمان های میلیاردی

به معنای دیگر، خانواده‌های دارای فرزند و خریدارانی که در‎ پی خرید آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ مترمربعی هستند، باید تقریبا یک میلیارد تومان، هزینه کنند. مناطق مصرفی بیشتر در نیمه جنوبی تهران واقع شده‎اند و قیمت ارزان تری نسبت به دیگر محله ها دارند. قیمت آپارتمان های مصرفی در جنوب تهران بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است.

محدوده‌های پرمتقاضی بازار مسکن، منطقه‎های چهار، پنج، شش، هفت، هشت، ۱۳و بخش مصرفی منطقه دو هستند. اگر عمر ساختمان در مناطق مصرفی بالای ۳۰ سال باشد، با بودجه‌ کمتر از یک میلیارد تومان نیز خرید مسکن ممکن است، چراکه اغلب این بناها فرسوده محسوب می‌شوند.

خبرهای بیشتر درباره بازار مسکن در ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…