خانه تاریک خود را روشن‌ کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نور یکی از عوامل اصلی جذابیت و چشمگیرتر شدن هر دکوراسیونی است. همچنین باعث ایجاد سرزندگی و نشاط در محیط زندگی شما می‌شود.
روشنایی خانه

روشن بودن خانه برای همه خوشایند است. یکی از معیارهای خرید و یا اجاره خانه برای هر فردی روشن بودن منزل و اتاق‌های آن است. در بسیاری از مواقع به خاطر مسائل ساخت خانه امکان تغییر وجود ندارد. بنابراین از روش‌های دیگری برای افزایش روشنایی در خانه باید استفاده کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

دیوارهای سفید رنگ

رنگ سفید به سه دلیل یکی از بهترین رنگ‌های دیوار خانه به شمار می‌رود.

  • دیوارهای به رنگ سفید باعث می‌شوند که مبلمان منحصر به فرد و رنگی منزل بیشتر به چشم بیایند.
  • رنگ سفید نور طبیعی را به صورت غیر مستقیم به سایر قسمت‌های خانه نیز منعکس می‌کند.
  • رنگ سفید خانه را تمیزتر و مدرن‌تر نشان می‌دهد.

شاید این سه دلیل کافی باشند تا هنگام رنگ آمیزی خانه خود، سفید را به عنوان رنگ اصلی خانه خود انتخاب کنید.

نور در خانه

مبلمان روشن

در مورد رنگ مبلمان نیز بایستی بگوییم که رنگ‌های روشن بهترین ترکیب رنگ مبل برای خانه‌های تاریک هستند. برای مثال همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، مبلمان روشن‌تر با وجود این سه پنجره بزرگ، به خوبی در خانه خود را نشان می‌دهند. همچنین باعث می‌شوند که خانه نیز روشن‌تر به نظر برسد.

روشن تر شدن خانه

رنگ‌های روشن

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های روشن‌تر نشان دادن خانه استفاده کردن از رنگ‌های روشن است. توجه کنید که منظور ما از رنگ‌های روشن تنها رنگ سفید و رنگ‌های شبیه به آن مانند رنگ استخوانی و یا کرمی نیست؛ بلکه همانند تصویر زیر می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری همانند صورتی و… استفاده کنید.

رنگ روشن و روشنایی خانه

پرده‌های مناسب

پرده‌ها جزئی جدایی ناپذیر از هر خانه‌ای بوده و یار همیشگی پنجره‌ها به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید پرده‌ها علاوه بر پوشش پنجره‌ها، نور کافی نیز به شما برسانند، پرده‌هایی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید. در مطلب  ۴ ایده جدید برای پرده خانه شما می‌توانید به ایده های جالبی برای پرده خانه خود دست یابید.

روشنایی خانه با پرده های مناسب

دیوارها را بردارید!

در صورتی که قصد تغییر ساختار کلی خانه خود را داشته باشید، بهتر است برای افزایش روشنایی درخانه به فکر آن باشید. برای مثال اگر خانه‌تان تنها در یک طرف پنجره دارد، می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق‌ها را برداشته و جای آن از پارتیشن‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید که نور از آن‌ها رد شود. مانند تصویر زیر که در آن دیوار اضافه‌ای وجود ندارد و نور از طریق پنجره‌های خانه همه جا را روشن کرده است.

دیوارها را بردارید!

نورهای مصنوعی

نکاتی که تا اینجا برای روشن تر نشان دادن خانه‌های تاریک گفتیم ترفندهایی برای استفاده از نور طبیعی بودند. بنابراین اشاره‌ای به استفاده از نور غیر طبیعی لامپ‌ها نکردیم. اما در صورتی که قادر به اجرای روش‌های گفته شده نبودید، می‌توانید از منابع نور مصنوعی مانند انواع لامپ‌ها، شمع‌ها، نورهای مخفی و… استفاده کرده و خانه خود را روشن‌تر کنید.

روشنایی خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی ساده و ارزان برای شیک شدن خانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

      از شما کاربر عزیز بابت حسن توجهتون سپاس گزارم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…