شوید پلو با مرغ زعفرانی خوشمزه

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پلوها همیشه مهمان یکی از وعده‌های ما ایرانی‌ها در روز هستند و ما برای تنوع می‌توانیم انواع پلوها را تهیه کنیم تا از غذاهای تکراری دوری کنیم.
شوید پلو

شوید پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی است که روش تهیه آن بسیار راحت است. در شوید پلو با مرغ شما به دو روش می‌توانید مرغ را تهیه کنید. مرغ را آب‌پز کنید و در لا به لای پلو، دم بگذارید یا مرغ را بصورت تکه‌ای بریده و مزه‌دار کنید و در انتها روی پلو قرار دهید. امروز در مجله دلتا شوید پلو با مرغ ریش ریش زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • شوید ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • سیر یک حبه
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل دلمه‌ای یک عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو به مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با مرغ 

مرحله اول

ابتدا داخل یک تابه مقداری کره و روغن ریخته تا ذوب شود. سپس مرغ‌ها را داخل تابه قرار دهید و با کره و روغن خوب سرخ کنید تا طلایی شود. می‌توانید در حین سرخ شدن کمی پودر زعفران برای خوش رنگ شدن مرغ‌ها را روی آن بریزید سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم

در ادامه پیازها را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید. داخل همان تابه مرغ با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و در ادامه هویج‌های خرد شده و فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس یک پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و مرغ‌های سرخ شده را به همراه برگ بو و نمک داخل قابلمه قرار دهید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید بعد از آن بگذارید با حرارت ملایم مرغ‌ها پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

در ادامه اگر شما دوست دارید به صورت مجلسی این پلو را آماده کنید باید مرغ‌ها را بعد از پخت روی شوید پلو قرار دهید. همچنین می‌توانید سینه مرغ را بعد از پخت به صورت ریش ریش در بیاورید و در لابه لای پلو قرار دهید. آب مرغ را نیز روی حرارت قرار دهید و نمک آن را اندازه کنید و بگذارید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم

در ادامه برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کرده‌اید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و آن را آبکش کنید. سپس کف قابلمه روغن ریخته و ته‌دیگ مناسب را قرار دهید. بعد از یک لایه برنج، یک قاشق غذاخوری شوید و مرغ ریش ریش شده بریزید و هم بزنید. همین طور لایه‌ها را تکرار کنید و بعد از لایه آخر پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود. در انتها روی شوید پلو کمی زعفران و کره بریزید و میل کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه غذاهای لذیذ مطلب پلو بندری خوشمزه با تن ماهی را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  5. مهوش

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…