چگونه نشیمن مستطیلی را چیدمان کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیزاین یک اتاق نشیمن مستطیل شکل ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما یک چالش دلپذیر است و گزینه‌های زیادی برای چیدمان آن وجود دارد.
چیدمان نشیمن مستطیلی

چیدمان در نشیمن‌هایی با فضای باریک و مستطیلی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اشتباه در چیدمان، فضا را غیر قابل استفاده می‌کند. همچنین به راهرویی مبدل می‌سازد که غیرکاربردی است. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان نشیمن مستطیلی پرداخته می‌شود.

مرکز فضا را خالی نگه دارید!

با توجه به اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن باید جریانی آزاد داشته باشد، تکیه دادن مبلمان به دیوار گزینه خوبی است. به این ترتیب مرکز نشیمن بدون مانع خواهد بود. این نکته هنگام تزئین یک اتاق مستطیل شکل که باریک است نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این با پیروی از خط دیوارها با مبلمان و رعایت هماهنگی بین مبلمان، می‌توانید این تاثیر را بیشتر کنید.

دکوراسیون نشیمن مستطیلی

از گوشه‌ها استفاده کنید!

با قرارگیری مبلمان به سمت دیوارها، گوشه‌هایی وجود دارد که معمولا هدر می‌روند. برای ایجاد جلوه‌ای متعادل مبلمان گوشه‌ای یا میزهای کناری را در گوشه اتاق قرار دهید. ایده اصلی این است که علاوه بر کمک به زیبایی دکوراسیون، عملکردی نیز باشند.

از جمله گزینه‌هایی که می‌توانید در گوشه فضا استفاده کنید، مبلمان سفارشی هستند. این مبل‌ها مانند قفسه‌هایی به نظم بخشیدن به اشیای دکوراتیو کمک می‌کنند. همچنین می‌توانند به عنوان کتابخانه کاربردی باشند.

هندسه را حفظ کنید!

نکته معمول در چیدمان نشیمن مستطیلی، تزئین آن با وسایلی شبیه همان شکل است. شما می‌توانید با برخی از اشیاء مربع و دایره نیز تفاوت‌های ظریف ایجاد کنید.

نشیمن باریک مستطیلی

نمونه آن مجموعه تصاویری است که می‌توانید روی دیوار پشت مبل اصلی قرار دهید. بهتر است یک گالری از تصاویر در اندازه‌های مختلف، با قاب‌های مربع و مستطیل، متفاوت باشد. آن‌ها را برای جلوه‌ای چشمگیر، بالاتر قرار دهید. البته در این نوع فضاهای باریک و مستطیلی بهترین حالت دکوراسیون مینیمالیستی است. در این صورت می‌توان فضایی بزرگ‌تر را به وجود آورد.

در تزئین اتاق نشیمن مستطیلی، به نور اولویت دهید!

به یاد داشته باشید که نور طبیعی فضاهای شما را دگرگون می‌کند. نور  اقلام دکوراتیو شما را برجسته می‌کند و اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بنابراین ، نباید جلوی ورود نور را بگیرید.

روشنایی اتاق مستطیلی

توجه را به دیوار پشت مبل متمرکز کنید!

رنگ آمیزی اتاق نشیمن مستطیلی به رنگ سفید به جادار بودن و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند، بنابراین با شجاعت به طولانی‌ترین دیوار پشت مبل جلوه‌ای متفاوت بدهید. به این ترتیب می‌توانید عمق بیشتری به اتاق بدهید.

دکور نشیمن مستطیلی

از جمله گزینه‌های متریال برای تزئین این فضا؛ کاغذ دیواری، مجموعه خوبی از تصاویر و قاب‌های دیواری، نقاشی یا استفاده از تناژ متفاوت تنها روی یک دیوار است.

مبلمان پایه‌های ظریف

اتاق نشیمن مستطیل شکل را با مبل و یا صندلی‌هایی با پایه باریک تزئین کنید. اتاق نشیمن مستطیل شکل کمی تنگ به نظر می‌رسد. عاقلانه است که مبلمان اصلی را با صندلی‌های راحتی که پایه‌های نازک‌تر دارند، ترکیب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون منزل را با ماه تولدتان ست کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…