آبشاری که یک جزیره را می‌بلعد!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصور کنید در اقیانوس در حال شنا‌ کردن هستید و ناگهان خود را در حال افتادن در یک آبشار بزرگ و پرشتاب در زیر دریا پیدا می کنید!
ماداگاسکار

جزیره موریس، جزیره‌ای دور افتاده در جنوب غربی اقیانوس هند است که در ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است. در سواحل جنوب غربی این جزیره، آبشار موریس در جریان است. آبشار شگفت ‌انگیزی که در زیر دریا شکل گرفته و شگفتی همگان را برانگیخته است. با دلتامگ همراه باشید تا به آبشار زیر اقیانوس برویم.

جزیره موریس

آبشار موریس

هیچ آبشار واقعی در کار نیست. شن و ماسه و گل‌و‌‌لای کف اقیانوس، شکل و راهی را ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود تصویری شبیه پایین ریختن یک آبشار در زیر اقیانوس به نظر برسد. گاهی مواقع با نگاه کردن به این قسمت این‌طور به نظر می‌رسد که کل جزیره موریس در حال فرو رفتن در زیر آب است.

آبشار زیر آب

تصویر این بخش از اقیانوس به قدری واقعی به نظر می‌رسد که نمی‌توان عدم وجود آن را باور کرد. حتی در نقشه‌های گوگل و تصاویری که از ماهواره‌های ایستگاه فضایی گرفته شده‌اند نیز این فرورفتگی کاملا محسوس است. در واقع این جریان امواج زیر دریاست که چنین تصویر حیرت‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  خنک‌ترین مقصدهای نزدیک تهران

دیدنی‌های اطراف جزیره موریس

آب اقیانوس از نمای ساحل، بسیار زیبا به نظر می‌رسد اما دیدن زیبایی‌های کامل این آب‌ها تنها از نمای بالا و سوار بر هلی‌کوپتر امکان‌پذیر خواهد بود. تورهایی تنها برای این موضوع در جزیره موریس راه‌اندازی شده است.

ماداگاسکار

گردشگران علاوه بر بازدید از این آبشار می‌توانند از سواحل ماسه‌ای، آب گرم، گشت‌و‌گذار در دل کوه و همین‌طور در میان صخره‌های مرجانی و البته آب و هوایی خوشایند در تمام طول سال لذت ببرند.

یک نظر

  1. امیر

    9 مهر 1402 در 11:37 ق.ظ

    از این کار شما بسیار استفاده بردیم خدا قوتتان دهد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…