آتنا در سیسیل همچنان می غرد!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همیشه وصف کوه‌های آتشفشان را شنیده‌ایم و از رودهای داغ گدازه‌ها خوانده‌ایم و عکس‌های جالبی دیده‌ایم، اما شاید هیچ وقت فکرش را هم نکرده‌ایم که بتوان در کنار یک قله آتشفشانی فعال به گردش و تفریح هم پرداخت.
کوه آتنا

کوه‌ آتشفشانی آتنا کوهی۳ هزار متری است که از جاذبه‌های سیسیلی در ایتالیا است. کوه آتنا بلندترین کوه ایتالیاست و بخاطر فوران‌های ادامه‌دارش شهره جهانیان شده است. همراه مجله دلتا باشید تا به آغوش طبیعت برویم. طبیعتی متفاوت از جنس آتشفشان.

کوه‌ آتشفشانی آتنا

کوه آتنا یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است. با توجه به سابقه فعالیت آن، توسط سازمان ملل متحد، بعنوان آتشفشان فعال دهه اخیرمشخص شد و در ژوئن ۲۰۱۳ هم به فهرست میراث جهانی یونسکو  اضافه شد.

کوه آتنا

کوه آتنا علاوه بر رکوردداری در اروپا، یکی از فعال ترین کوه‌های آتشفشانی دنیا هم محسوب می شود.

جالب است بدانید که بر طبق داستان‌های اساطیری یونان، زئوس، خدای خدایان توانست هیولای کشنده تایفون را در زیر این کوه به دام بیندازد.

آتشفشان فعال

پوشش گیاهی اطراف کوه آتنا

شاید تصوری از طبیعت اطراف یک کوه آتشفشانی نداشته باشید و گمان کنید که باید لخت و عاری از هر فضای سبزی باشد و فوران‌های مدام آن پوششی گیاهی را باقی نگذارد.

اما یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز کوه آتنا، همین پهنه سبز اطرافش و گیاهان متنوعی است که دور تا دور دامنه‌های شیب‌دار کوه را پوشانده‌اند.

جزیره سیسیل ایتالیا

در دامنه‌های پایینی کوه، تاکستان‌ها و باغ‌های میوه به وفور دیده می شود. این کوه در بخش عمده درآمد جزیره، چه در کشاورزی و چه در گردشگری نقش دارد.

امکانات گردشگری آتنا

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های جزیره سیسیل ایتالیا همین کوه آتشفشانی است که سالانه هزاران گردشگر را به دامان خودش راه می‌دهد.

ایستگاه آتنانورد ایستگاه اسکی کوچکی است که در ارتفاع ۱۸۱۰ متری و در بخش شمالی این کوه‌ها قرار دارد.

آتشفشان

ایستگاه اسکی ساپینزا ، در مقایسه با آتنانورد ارتفاع بیش‌تری داشته و شیب عمودی‌تری را در اختیار ورزشکاران اسکی قرار می‌دهد.

در اطراف این ایستگاه، جنگلی از کوه‌های کاج، منظره قله‌های صخره‌ای و البته دریا به چشم می‌خورد.

مرکز بازدید پارک آتنا در فرانزو و نزدیکی کلیسای مادر قرار گرفته است. در این مرکز بازدید چندین بخش به چشم می‌خورد که با مراجعه به آن می‌توانید از اطلاعات و امکانات مناسبی برخوردار شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوشمزه‌ترین موزه جهان را بخوانید.

 

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…