رنگین کمان را این‌بار روی زمین ببینید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احتمالا تا به حال تصاویری از کوه‌ها و خاک‌های رنگی را دیده باشید که کشورهای خارجی جزو جاذبه‌هایشان معرفی می‌کنند اما جالب است بدانید که نمونه‌ای فوق‌العاده از این زیبایی در ایران وجود دارد.
کوه های رنگی ماهنشان

یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان زنجان کوه‌ های رنگی ماهنشان است. کوه‌ های رنگی ماهنشان که از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به‌فرد دنیا بشمار می روند، به آلا داغ‌ لار معروف می‌باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه شگفت‌انگیز آشنا شوید.

تپه های رنگین کمانی آلا داغ لار

کوه‌‌های آلا داغ لار که به معنی کوه‌های رنگی است در حقیقت جلوه‌ای از رنگین کمان است بر روی خاک. این کوه‌های زیبا در مسیر زنجان به ماهنشان در استان  زنجان قرار گرفته‌اند. مناظر این تپه‌ها به قدری خارق‌العاده است که ممکن است برای لحظه‌ای تصور کنید که در روی کره دیگری راه می‌روید.

کوه های رنگین کمانی

رنگین کمان زمینی ماهنشان متشکل از رنگ‌هایی همچون قرمز، قهوه‌ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید می‌باشد. این کوه‌ها به سبب رنگی بودنشان به ویژه رنگ مسی و زرد در شرایط نور مناسب و هوای گرم،  سوژه مناسبی برای عکاسی طبیعت بشمار می روند.

تاثیر رنگ‌ها در زندگی مردم منطقه

مردم ساکن منطقه از دیرباز شاهد زیبایی‌های منحصر به‌فرد این کوه‌ها بوده‌اند و این عاملی تاثیرگذار بر روی سنت‌ها و فرهنگ آن‌ها بوده است. یکی از سنت‌هایی که آن ها هر سال در عید نوروز انجام می‌دهند این است که با استفاده از خاک‌های رنگی خانه‌های خود را تزئین می‌کنند.

آلا داغ لار

دلیل رنگی شدن تپه های آلا داغ لار

شهر ماهنشان مملو از مواد معدنی است و همین عامل سبب شده است که تعداد زیادی کارخانه با فعالیت‌های معدنی در آن احداث شوند. تغییر املاح و نوع آن‌ها در رنگ رسوبات تثبیت و موجب تشکیل تپه های آلا داغ لار شده است.

ماهنشان

جاذبه های طبیعی و تاریخی ماهنشان

ماهنشان از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته متعددی برخوردار است. این جاذبه‌ها از قبیل دریاچه طبیعی، رودخانه‌های متعدد دائمی و فصلی، کوه‌های سر ‌به ‌فلک کشیده، چشمه‌ها، باغ ‌ها و کشت‌زارهای زیبا می‌باشند. علاوه بر این‌ها دریاچه آب‌ شیرین و دریاچه پری از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز این منطقه می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کوهی مسطح، عجیب اما واقعی را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    وای چقدر قشنگه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…