بهشتی در قلب بهشت!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درختان سر به فلک کشیده، آرامش و چشم‌اندازهای حیرت انگیز این جنگل شما را به مسیری مه آلود و رویایی می‌کشاند. بهشتی در قلب مازندران.
جنگل الیمستان آمل

یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت‌گردی در ایران، جنگل الیمستان آمل است. جایی که به شما فرصت تماشای درختان انبوه و سرسبز و دوری از دغدغه‌ها را می‌دهد. کوله‌‌بارتان را ببندید و با مجله دلتا همراه باشید تا برای‌تان از اقامت در جنگل الیمستان بگوییم و به گوشه گوشه این مقصد رویایی سر بزنیم.

آشنایی با جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان نقطه‌ای در جنگل‌های شمال ایران است که به دلیل درختان انبوه و سرسبزی که دارد این روستا به طلای سبز ایران شهرت دارد.

الیمستان چون نگینی سبز در طبیعت آمل خودنمایی می‌کند و نگاه عکاسان داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها، مراتع و سرسبزی آن وصف‌ناشدنی است.

جنگا الیمستان

ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت‌ها و آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های جمعناپذیر این جنگل است.

اسم الیمستان از گیاهی گرفته شده به نام الیما که در نزدیکی رودخانه می‌روید، این گیاه مثل پیازچه است و مصرف خوراکی دارد.

نگین سبز

طبیعت جنگل الیمستان

قدم به قدم الیمستان تا آن بالا، مملو از زیبایی است. قله الیمستان از جاذبه‌های این روستا است که با زمستان‌های پر برف و بهارهای همیشه سرسبز، کوه نوردان زیادی را به خود فرا می‌خواند. در مسیر رفتن به قله الیمستان دورنمای قله دماوند، حتما قلب‌تان را نوازش می‌کند.

برای آنها که می‌خواهند جاده و جنگل و کوه و استپ، مرتع و دشت و گلزار و قلّه را در سفری یک روزه تجربه کنند، الیمستان کلکسیونی از زیباییهاست.

طلای سبز

نقش پای رستم

جالب‌تر از همه این‌ها، منطقه نقش پای رستم است در دل جنگل. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می‌شود که حفره‌هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده‌اند. بومیان منطقه معتقدند این گودال‌ها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. 

جنگل هیرکانی

بهترین فصل برای بازدید از جنگل الیمستان

اواسط بهار و اوایل پاییز شاید بهترین فصل برای سفر به الیمستان باشد، اما از مناظر زیبای زمستانی هم نمی‌توان چشم پوشید، البته به‌ شرطی که تمامی اصول سفرهای زمستانی رعایت شود.

آمل

چطور برویم؟

از آمل به کیلومتر ۲۰ و یا از تهران، به کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز بروید. با دیدن جاده‎ای فرعی با تابلوی امامزاده قاسم یا امامزاده لهاش به راست بپیچید. همان ابتدای فرعی به دو راهی می‎رسید که باید وارد جاده سمت چپ شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساحل درک، دیدار عاشقانه کویر و دریا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…