برای دیدن رویا در بیداری آماده‌اید؟

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به رویا پارک تهران می‌رویم. اولین موزه خطای دید ایران که به شما امکان می‌دهد در سرزمین رویاها سفر کنید. شما در همه مراحل زندگی خود سعی دارید کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. اما در رویا پارک تهران این بار این ذهن شماست که کنترل شما را به دست می‌گیرد و شما را فریب می‌دهد.
رویا پارک تهران

موزه دارآباد تهران از عجیب‌ترین و جالب‌ترین موزه‌های ایران است. رویا پارک تهران در نوروز ۹۸ در مجموعه موزه دارآباد افتتاح شده است. در این پارک عجیب، هر بار مغز شما با ترفند خاصی دچار اشتباه می‌شود. برای دیدن رویا در بیداری، چشمان‌تان را باز کنید و قدم به رویاپارک دارآباد بگذارید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با عجایب این پارک شگفت‌انگیز آشنا کنیم.

آشنایی با رویا پارک تهران

رویا پارک، اولین پارک جادویی یا به اصطلاح خطای دید ایران است. این پارک هیجان‌انگیز توسط فردی ساخته شده است که در ایران به آقای خطای دید مشهور است.

آثاری که او در این مجموعه خلق کرده است، ذهن شما و حواس پنجگانه‌تان را همه جوره به بازی می‌گیرد. این بخش‌ها تلفیقی از فضاهای سه‌بعدی، تفریحی و علمی را پوشش می‌دهد.

رویا پارک

در این پارک بیش از ۸۰ اثر جذاب و هیجان‌انگیز را می‌بینید. بازدیدکنندگان رویا پارک، خود به نوعی بازیگر اصلی هر بخش محسوب می شوند و مجموعه با آن‌ها معنا می‌یابد.

بخش‌های رویا پارک

رویا پارک، بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام به نحوی خاص شما را سرگرم می‌کنند و شما را با خطای دیدی که با آن روبرو می‌شوید به دنیای خیال می‌برند.

بخش ابتدای ورود به این مجموعه، پذیرش است که شما را حیرت زده می‌سازد و با حس بینایی‌تان بازی می‌کند.

بخش سه بعدی

در بخش اول، تصاویری در دو بخش ایران و بین‌الملل به چشم می‌خورد که به صورت سه‌‌بعدی طراحی شده‌اند. در اینجا می‌توانید در ونیز قایق سواری کنید، مثل فرشته‌ها بال داشته باشید، در گوی برفی بنشینید و …

شعار این بخش این است: «من خود خوشحالی هستم».

موزه دارآباد

بخش بی نهایت

بخش بی‌نهایت یا آینه‌ها، حس دیداری شما را مورد هدف قرار می‌دهد. در اینجا می‌توانید وارد سرزمین آینه‌ها شوید و خود واقعی‌تان را گم کنید.

خطای دید این بخش ناشی از چیدمان آینه‌هاست که بسیار هیجان‌انگیز است. به هنگام ورود به این بخش، جمله «امروز خوشحالی انتخاب من است» را می‌بینید.

مجموعه دارآباد

بخش پرسپکتیو

خودتان را برای تجربه‌های مبهم و دوپهلو در بخش پرسپکتیو آماده کنید. در اینجا با تصاویر ثابتی مواجه می‌شوید که به خاطر خطای دید، از هر طرف شکل و چهره‌ای خاص را به نمایش می‌گذارند و شما را وادار می‌کنند هر اثر را از چند زاویه ببینید و به‌ شما تجربه‌های مبهم می‌دهد.

بخش فنجان در اینجا طرفداران زیادی دارد. وقت آن است که داخل فنجان چای بروید و روی میز قرار گیرید تا همراه‌تان شما را نوش‌ جان کند.

پارک خطای دید

بخش جاذبه

در بخش جاذبه آن‌قدر فضا گیج و مبهم است که می‌تواند شما را دچار سرگیجه و توهم کند. شما در این بخش به اتاق‌هایی با زاویه انحرافی وارد می‌شوید.

این انحراف، احساس شما را به جاذبه تغییر می‌دهد و ذهن‌تان را به چالش می‌کشد. در اینجاست که می‌توانید در آشپزخانه و اتاق وارونه عکس بگیرید و جاذبه را شکست دهید.

دارآباد

بخش ترفند

بخش ترفند به شما نشان می‌دهد همه چیز آن طور که فکر می‌کنید نیست. در اینجا می‌توانید بنشینید و مثل یک مرتاض، عصا به دست از زمین فاصله بگیرید.

بخش ترفندها جذابیت‌های زیادی برای شما دارد تا حس بینایی‌تان را به چالش بکشد. در این بخش از رویا پارک، رنگ‌هایی را می‌بینید که تغییر می‌کنند یا متوجه اشکال پنهانی می‌شوید که در نگاه اول اصلا به چشم‌تان نمی‌آمدند.

پارک تهران

بخش تاریک

حالا باید نور را کم کنیم و وارد بخش تاریک شویم؛ جایی پر از نقاشی‌هایی که فقط با نور فرابنفش می‌توانید آنها را ببینید.

این نقاشی‌ها به‌صورت بلک لایت هستند و داستانی از آغاز پیدایش کهکشان راه شیری تا خلق زمین و موضوع‌های جذاب دیگر را برای‌‌ شما روایت می‌کنند.

هیجان انگیز

 

حرف آخر این است که در این پارک فکر و خیال‌های زندگی را کنار می‌گذارید و افسار زندگی را می‌دهید به دست اتفاقات جذاب پیش رو!

پیشنهاد مطالعه: مطلب به این موزه‌ها بروید و بخندید را بخوانید.

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…