معجزه گیاهان در کاهش فشارخون

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مادر طبیعت از دیرباز، درمان بسیاری از بیماری‌های انسان را در دل گیاهان قرار داده است.
درمان فشار خون

فشار خون بالا از مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است. این بیماری بسیار شایع بوده و نیمی از بزرگسالان گرفتار آن هستند. این بیماری باید تحت نظر پزشک و با مصرف داروهای خاصی کنترل شود اما بسیاری از تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی هم می‌توانند در درمان فشار خون بالا موثر باشند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با گیاهان موثر در کاهش فشار خون آشنا می‌شوید.

ریحان

ریحان از گیاهان خوش‌عطر و طعمی است که ترکیبات قدرتمند و مهمی را به بدن می‌رساند. یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی به‌نام اوژنول در ریحان یافت می‌شود که یکی از خاصیت‌های آن کاهش فشار خون است. یافته‌های تحقیقاتی نشان داده‌اند که اوژنول می‌تواند عملکردی شبیه به داروهای کاهش دهنده فشارخون داشته باشد.

درمان فشار خون بالا

جعفری

جعفری از محبوب‌ترین گیاهان خوراکی است که ترکیبات مغذی و مهم زیادی را در خود دارد. ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در جعفری از مهم‌ترین ترکیبات این گیاه هستند که به کم کردن فشار خون کمک می‌کنند. تحقیقات متعددی تاکنون نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی نه‌تنها فشار خون بلکه کلسترول خون را هم کاهش می‌دهند.

سیر

ترکیبات گوگردی موجود در سیر مانند آلیسین اهمیت خاصی دارند. چراکه می‌توانند به تقویت جریان خون طبیعی کمک کنند و نقش موثری هم در انبساط آرام رگ‌های خونی ایفا کنند. مجموعه این مزیت‌هاست که سیر را به یکی از گیاهان موثر در کاهش و درمان فشار خون تبدیل می‌کند. البته اثرگذاری سیر در راستای پایین آوردن فشار خون زمانی معنا پیدا می‌کند که این گیاه به‌طور منظم مصرف شود.

آویشن

اسید رزمارینیک موجود در آویشن یکی از ترکیبات مفید و مهم به‌شمار می‌رود. براساس یافته‌های تحقیقاتی این ماده با کاهش التهابات بدنی، کاهش قند خون، کاهش فشار خون و همچنین بهبودبخشی به کیفیت جریان خون در بدن مرتبط است.

درمان فشار خون بالا

هل

مطالعات گوناگونی تاکنون نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هل می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. محققان می‌گویند که هل نه‌تنها عملکردی شبیه به داروهای کاهنده فشار خون دارد بلکه ادرارآور نیز هست. بنابراین به دفع مایعات اضافی بدن کمک می‌کند.

نکته بسیار مهم

مصرف این گیاهان به معنای درمان کامل فشارخون بالا نیست. بنابراین هرگز داروهای فشارخون خود را خودسرانه قطع نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاهش اسید معده بدون دارو! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…