افزایش وام مسکن منتفی است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وام مسکن دیگر نیاز متقاضیان مصرفی را تامین نمی‎کند و افزایش تسهیلات باید با نیاز خریداران متناسب شود.
افزایش وام مسکن

افزایش وام مسکن ممکن است منتفی شود. وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب گفت: باید برای پروژه های نیمه تمام، وام های متناسب با این پروژه ها در نظر گرفته شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصادآنلاین ، محمد اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه‎های اخیر، اظهار داشت: آنچه برای  وزارت راه و شهرسازی  اهمیت دارد،فعال‎تر کردن تولید مسکن است که نقطه آغاز این حرکت، تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد جدیدی که ابلاغ و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و تولید مسکن را پایه‎گذاری کرده است.

وی افزود: دولت اقدام های لازم را انجام می‎دهد تا قشر‎های متوسط و کم‎درآمد توسط دست اندرکاران بخش مسکن خانه‎دار شوند.

محمد اسلامی با بیان اینکه زمین و تسهیلات مناسب در اختیار مسکن سازها قرار می‎گیرد تا بخش  تولید دوباره به رونق برسد، تصریح کرد: وام مسکن ممکن  است افزایش نیابد، اما باید برای پروژه های نیمه تمام، وام های متناسب خرید خانه در نظر گرفته شود .

افزایش وام مسکن

بر اساس این گزارش، در حالی که قیمت مسکن طی ۵ سال اخیر ۱۴۰ درصد رشد داشته، در بخش خانه‌های لوکس یعنی پنت هاوس‌ها قیمت ها بسته به عمربنا  تا ۳۷۰ درصد افزایش یافته است.

تازه‎ترین آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی‎است، میانگین  قیمت هر مترمربع مسکن در آبان‌ماه امسال به ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان افزایش یافته که منطقه یک با ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و منطقه ۱۹ با ۴ میلیون و ۶۱ هزار تومان به ترتیب بیشترین و کمترین افزایش قیمت را از آن خود کرده اند.

این آمار نشان می‎دهد  که تسهیلات خرید مسکن دیگر نیاز متقاضیان مصرفی را تامین نمی‎کند و افزایش تسهیلات باید با نیاز خریداران متناسب شود.

خبر های بیشتر در باره بازار مسکن در ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…