طرز تهیه مرغ کبابی تند و شیرین

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این غذا با دورچین سبزیجات ویژه، می‌تواند یک وعده غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی باشد.
مرغ کبابی تند

اگر شما هم به غذاهای تند علاقه دارید، ما برای شما یک پیشنهاد عالی داریم. مرغ کبابی از غذاهایی است که به راحتی تهیه می‌شود و هربار می‌توانید با یک سس مخصوص و مزه‌ای متفاوت آن را سرو کنید. در این مطلب از مجله دلتا به سراغ طرز تهیه مرغ کبابی تند و شیرین می‌رویم که ترکیبی هیجان‌انگیز است.

مواد لازم برای تهیه مرغ کبابی

  • ماست کم چرب ۲ فنجان
  • عسل ۳ قاشق غذاخوری
  • کشمش طلایی یک چهارم فنجان
  • پودر فلفل قرمز یک چهارم قاشق چایخوری
  • سیر ۲ حبه له شده
  • ران مرغ بدون پوست ۸ عدد
  • سالاد سبزیجات ۶ فنجان
  • انبه خرد شده و یخ‌زده ۲ فنجان
  • سرکه سیب یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری 
  • گوجه فرنگی خشک شده ۵ عدد
  • بلال شیر ۴ عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • هویج ۲ عدد متوسط

طرز تهیه مرغ کبابی تند و شیرین

مرحله اول

در اولین قدم به سراغ تهیه اسموتی بروید؛ این دسر خنک و پرخاصیت را در کنار غذای نهایی نوش جان می‌کنید. برای تهیه اسموتی، ماست، یک فنجان از انبه‌های یخ‌زده، دو فنجان یخ و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و در مخلوط کن بریزید. اجازه دهید مواد کاملا ترکیب شده و یک اسموتی یکدست داشته باشید. اگر هم به انبه دسترسی ندارید می‌توانید اسموتی زنجبیل را آماده کنید.

در نهایت مخلوط به‌دست آمده را در چهار لیوان تقسیم کنید و در یخچال نگهداری کنید تا زمان سرو آن‌ها برسد.

مرحله دوم

برای آماده کردن مرغ، گریل را در دمای متوسط قرار دهید تا گرم شود. یک فنجان باقیمانده انبه، یک چهارم فنجان آب، یک چهارم فنجان سرکه سیب، کشمش، روغن زیتون، پودر فلفل، گوجه فرنگی خشک و سیر را در یک ظرف ایمن بریزید. در ظرف را بپوشانید و سپس داخل مایکروویو قرار دهید. اجازه دهید تا مواد در مایکروویو نرم شوند، این‌کار حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد داخل ظرف خنک شدند؛ آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. سس به‌دست آمده را به یک ظرف کوچک منتقل کنید. دو قاشق از سس را نگه‌دارید و مابقی آن‌ را برای مزه دار کردن سطح مرغ‌ها استفاده کنید.

در این مرحله از تهیه مرغ کبابی به سراغ ذرت‌ها بروید. آن‌ها روی سطح گریل بگذارید و روی آن را بپوشانید تا بپزند. حدود ۱۰ دقیقه برای این‌کار زمان نیاز دارید، در حین پخت ذرت‌ها، زیر و رو کردن آن‌ها را فراموش نکنید.

مرحله چهارم

کف دستگاه گریل را کمی چرب کنید و اجازه دهید دمای آن در حالت متوسط قرار بگیرد. ران‌های مرغ را با سس مخصوصی که در مرحل قبل آماده کرده‌اید مزه‌دار کنید و مقداری نمک نیز روی هر کدام بریزد. مرغ را روی گریل بچینید و اجازه دهید که کباب شود.

دمای دستگاه باید حدودا ۱۷۰ درجه سانتی گراد باشد تا کباب مغز پخت شود. برای این کار باید ۱۰ دقیقه زمان بگذارید و سپس ران‌ها را زیر و رو کنید و یک دقیقه دیگر اجازه دهید تا کباب شود. هر مقدار که از سس مخصوص باقیمانده است، در حین کباب کردن، روی گوشت‌ها بمالید. ذرت گریل شده یا آبپز را هم می‌توانید به عنوان دورچین این غذا سر میز بیاورید.

مرحله پنجم

در حالیکه مرغ‌‌‌ها در حال آماده شدن هستند، دو قاشق غذاخوری ماست، همراه با دو قاشق سس که از قبل نگه‌داشته بودید، یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری آب و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگری سالاد سبز و هویج را مخلوط کنید تا سبزیجات همراه کباب مرغ آماده شوند.

سالاد، ذرت و کباب‌ها را در چهار ظرف بصورت مساوی در چهار بشقاب تقسیم کنید. سپس سس مخصوصی که آماده کرده‌اید را روی غذا و سبزیجات بریزید. اسموتی‌ها را از یخچال خارج کرده و به همراه غذا نوش جان کنید. مرغ کبابی تند و شیرین شما برای میل کردن آماده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب مرغ شکم پر، غذایی محبوب در تمام دنیا را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…