کاغذ دیواری مناسب خانه شما کدام است؟ (بخش اول)

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر وقت سخن از دکوراسیون خانه به میان می‌آید، این بحث مطرح می‌شود که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؛ البته که هر دو محاسن و معایب خود را دارند. به همین خاطر انتخاب بین این دو کاملاً به سلیقه فرد بسته است. اما اگر تصمیم گرفتید از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است نکاتی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه خود بدانید.
کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی شمرده می‌شود. الگوهای جذاب و تکرارشونده می‌توانند دیوارها را زیبا و دوست‌داشتنی کنند. اما انتخاب کاغذ دیواری مناسب نیازمند صرف وقت و دقت بالا است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ اگر در هنگام نصب کاغذ دیواری از چسب‌های مخصوص استفاده کنید، می‌توانید بدون آنکه به سطح دیوار آسیب بزنید،آن‌ را از دیوار جدا کنید. مهم نیست شما صاحب‌خانه هستید یا مستاجر با این ترفند می‌توانید از دکوراسیونی متنوع برخوردار شوید.

کاغذ دیواری مناسب پله

قبل از چسباندن کاغذ دیواری به دیوارهای خانه، بهتر است این نکات را در نظر بگیرید: ابتدا بررسی کنید که سطح دیوار هموار است یا نه. ممکن است سطح دیوار بافت بسیار نامحسوسی داشته باشد؛ اگرچه این بافت چندان به چشم نمی‌آید اما باعث می‌شود که کاغذ دیواری خوب به دیوار نچسبد.

کاغذ دیواری مناسب با خانه

همینطور توجه کنید خطوط مصالح ساخت دیوار (مثل دیوارهای گچی از پیش ساخته شده) مشخص نباشد. اگر این خطوط قابل تشخیص است، استفاده از کاغذ دیواری توصیه نمی‌شود. برای نظافت کاغذ دیواری، بهتر است نوع قابل شستشوی آن را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری مناسب و متنوع

اگر هنوز برای استفاده از کاغذ دیواری تردید دارید، حتماً از چسب‌های مخصوص برای نصب آن استفاده کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن‌را از دیوار جدا کنید. همینطور می‌توانید کاغذ دیواری را فقط برای دیوار کانونی اتاقتان استفاده کنید.

کاغذ دیواری مناسب و زیبا

می‌توانید از چند طرح مختلف برای تزئین خانه یا آپارتمانتان استفاده کنید. برخی از شرکت‌های تولید کننده کاغذهای دیواری تمهیداتی در نظر گرفته‌اند که بتوانید از کاغذ دیواری حتی بعد از جدا کردن آن از دیوار، مجدداً استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، عکس دیواری که می‌خواهید کاغذ دیواری را روی آن نصب کنید، با طرح‌های مختلف ببینید و کاغذ دیواری مناسب خانه خود را برگزینید.

در بخش بعدی این مطلب به بررسی طرح‌های کاغذ دیواری می‌پردازیم تا بدانیم کدام کاغذ دیواری با کدام طرح، برای منزل شما مناسب است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۵ ب٫ظ

    مفید بود سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…