این بار مصر عزیز یوسف شد!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کویر مصر مقصد نام‌آشنای طبیعت‌گردهایی است که پاییز و زمستان هم به‌دنبال آغوش باز خورشیدند. اگر اینجا بروید قرار است تپه‌های شن‌های طلایی را درنوردید، دور آتش بنشینید، مشتی ستاره برای خود بچینید، به دیدن تخت عروس بروید. اینجا در قلب دشت کویر ایران، سکوت و هیجان را با هم تجربه کنید.
کویر مصر اصفهان

شاید برایتان عجیب باشد که مصر نام کویری در ایران است و  یکی از نقاط زیبا و تماشایی ایران با رمل‌‌های زرد‌رنگ و درخشان به‌‌شمار می‌‌رود. لمس ماسه‌‌ها در کویر مصر زیر پاهایتان، در حالی‌ که کفش‌‌هایتان را در‌آورده‌‌اید، می‌‌تواند بسیار دلچسب و آرامش‌‌بخش باشد. شب‌‌های خنک و فرح‌‌بخش کویر مصر تجربه‌‌ای متفاوت برایتان رقم می‌‌زند. با مجله دلتا همراه باشید تا به کویر مصر اصفهان برویم.

کویر مصر کجاست؟

کویر مصر که با نام‌های مزرعه یوسف و چاه‌دراز  شناخته می‌شود، در روستایی به همین نام در منطقه خور و بیابانک اصفهان قرار دارد. این کویر در ۵۵ کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان و کنار روستایی به همین نام قرار دارد.

با فاصله گرفتن از روستا، پهنه‌ای به رنگ خاک پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که سراسرش را شن‌های روان پوشانده‌اند. بی‌حساب و کتاب نیست که نام این جلوه شگفت‌انگیز طبیعت را دریای شنی کویر مصر گذاشته‌اند.

در سفر به این منطقه به خاطر بسپارید که قرار است به قلب دشت کویر ایران سفر کنید.

کویر مصر

چرا نامش مصر است؟

فردی به نام یوسف که از اهالی روستا بود، در زمان خشک‌شدن قنات روستا تصمیم به حفر چاه گرفت. چند سال اهالی از آب این چاه بهره بردند تا اینکه دوباره چاه کم‌آب و خشک شد. او بار دیگر چاهی عمیق‌تر حفر کرد و روستاهای اطراف اسم آن روستا را چاه دراز نامیدند.

 یوسف از این نام خوشش نیامد و از اهالی روستا خواست که به نام حضرت یوسف و داستان وی که در سرزمین مصر رخ داده، نام مصر را روی آن بگذارند.
مردم نیز به احترام وی، پذیرفتند. یوسف پیش بینی این روزهای پر بازدید را کرده بود و از مردم روستا خواست تا خیابان عریضی را در وسط روستا احداث کنند.
در آن زمان کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این روستای کوچک میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.
خور و بیابانک

تجربه‌های لذت بخش کویر مصر اصفهان

به نظر، کسی نیست که تعریف و تمجید شب‌های کویر و آسمان پرستاره‌اش را نشنیده باشد. آسمان کویر مصر صاف، بدون ابر، پرستاره، شفاف و زیباست.

آسمان شب کویر مصر را نمی‌توان با واژه‌ها توصیف کرد، باید آنجا باشید تا دست دراز کنید و یک ستاره برای خود از آسمانش بچینید.

از آنجایی که هوای شب هم در این منطقه نسبتاً سرد می‌شود، روشن‌کردن آتش و شب‌نشینی و گپ‌وگفت با همسفران از آن تجربه‌های خاطره‌ساز محسوب می‌شود.

اصفهان

در طول روز هم کافی است پا‌برهنه روی تپه‌های شنی روان و رمل‌های طلایی قدم بزنید و در سکوت آنجا به دنبال پیداکردن خود بروید.

آسمان آبی است و زمین به‌ زیباترین رنگ خاکی ممکن نقاشی شده است. اینجا همان جایی است که برای عکاسی و خلق ایده‌های ناب عکاسی در کویر جان می‌دهد.

شترسواری در کویر مصر جزء جدانشدنی از سفر گردشگران است. افراد محلی با دریافت وجهی در نزدیکی کویر شما را سوار بر شترهایشان می‌کنند تا بتوانید خاطره جالب شترسواری را با قدم‌زدن روی تپه های شن‌های طلایی تجربه کنید.

شترسواری

اگر آفرودباز باشید و با ماشین شخصی خود به کویر مصر رفته باشید، قطعاً می‌دانید که چه تفریح وصف‌نشدنی با آغوش باز پذیرای شماست.

آفرود

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساحل درک، دیدار عاشقانه کویر و دریا را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. فرامرز

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…