پوره سیب‌ زمینی با طعم سیر تنوری

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوبی انواع پوره به ویژه پوره سیب‌ زمینی این است که نه تنها می‌تواند بصورت یک غذای مستقل تهیه و خورده شود، بلکه بهترین ترکیب را با غذاهای گوشتی می‌سازد.
پوره سیب زمینی

پوره سیب‌ زمینی یک خوراک نرم و خوش‌طعم است که هم طرفداران زیادی دارد و هم سریع و آسان درست می‌شود. تصور کنید این پوره سیب‌ زمینی طعم سیر کباب شده هم بدهد! دیگر مطمئن باشید بهترین مزه را در کنار خوراک پروتئینی خود مثل استیک و ماهی و کباب شیشلیک خواهید داشت. با طرز تهیه پوره سیب زمینی با سیر تنوری همراه مجله دلتا باشید.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی با سیر تنوری

  • یک بوته سیر متوسط
  • ۲ شاخه آویشن تازه
  • یک کیلوگرم سیب‌ زمینی
  • ۱/۵ فنجان شیر گرم
  • ۶۰ گرم خامه صبحانه
  • ۱۰۰ گرم کره
  • ۲ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه
  • مقداری جعفری خرد شده

طرز تهیه پوره سیب زمینی با سیر تنوری

مرحله اول

به اندازه یک چهارم از سر سیر را برش دهید، بطوری‌که حبه‌های آن کنار هم دیده شوند. سپس سیر را با آویشن داخل فویل بگذارید. روی آن کمی روغن بپاشید و بپیچید.

سپس به مدت نیم ساعت آن را داخل فر بگذارید تا نرم و طلایی شود و بوی آن بلند شود. بگذارید سیر سرد شود، بعد حبه‌ها را تک تک از پوست بیرون بیاورید.

مرحله دوم

سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و لکه‌های آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را به ۴ یا ۶ قسمت تقسیم کنید و داخل آب بگذارید تا رنگشان عوض نشود. بعد از تکه تکه کردن سیب‌ زمینی‌ها آن‌ها را آب بکشید و داخل یک قابلمه بزرگ بگذارید و با ۲ قاشق چایخوری نمک و آب کافی بپزید.

بگذارید خوب بپزند و بعد به همان شیوه‌ای که گفتیم نرمی آن را با چنگال امتحان کنید. سپس سیب‌ زمینی‌ها را از داخل آب بیرون بیاورید، بگذارید خشک شوند، سپس آن‌ها را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید تا رطوبت‌شان را کاملا از دست بدهند.

مرحله سوم

حالا برای پوره کردن سیب‌ زمینی‌‌ها از هم‌زن برقی کمک بگیرید. سپس کره، خامه، سیر و فلفل سیاه را به آن‌ها اضافه کنید. کم کم شیر گرم را روی آن‌ها بریزید و به کمک هم‌زن با هم مخلوط کنید تا جایی که خوب نرم و یک‌دست شوند. اگر خواستید در این مرحله می‌توانید شیر بیشتری اضافه کنید.
مقدار شوری و تندی پوره را بچشید، روی آن جعفری بریزید و تا سرد نشده نوش جان کنید!

چند نکته برای درست کردن بهترین پوره سیب زمینی با سیر تنوری

  • سیب‌ زمینی‌ها را بیش از حد هم نزنید یا له نکنید. وقتی سیب‌ زمینی زیاد زده شود نشاسته آن آزاد می‌شود و سیب‌ زمینی حالت چسبنده و ناخوشایندی پیدا می‌کند.
  • حتما سیرها را تنوری کنید تا طعم‌شان را حسابی به سیب‌ زمینی‌ها بدهند.
  • برای این‌ که پختگی سیب‌ زمینی‌‌ها را امتحان کنید یک چنگال به آن‌ها فرو کنید. چنگال باید راحت وارد سیب‌ زمینی شود و بدون این‌که سیب‌ زمینی از هم بپاشد از آن خارج شود. اگر چنگال به سختی بیرون بیاید به این معنی است که سیب‌ زمینی‌ها هنگام پوره شدن تکه تکه خواهند ماند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه خوراک لوبیا سبز را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…