ساحل درک، دیدار عاشقانه کویر و دریا

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چند لحظه تصور کنید روی رمل‌های کویری ایستاده‌اید و باد از صورت و موهایتان می‌گذرد و به‌جای سکوت کویر این بار امواج دریا گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد.  ساحل درک همان جایی‌ است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال ولی در واقعیت به‌هم رسیده‌اند. اینجا هرآنچه دیدنی‌ است، یک‌جا می‌بینید.
ساحل درک

شاید شما هم جمله «برو به درک» را شنیده باشید و حتما تصویری از مکانی ناخوشایند برایتان متجلی شده است. اما درک روستایی است که در آن دریا و کویر با هم ملاقات می‌کنند. همراه مجله دلتا باشید، تا از دل کویر، خودمان را به ساحل درک چابهار و دریای فیروزه‌ای برسانیم.

با ساحل درک چابهار آشنا شوید

درک، تنها ساحل ایران است که در کنار کویر واقع شده است و در جهان فقط چند نقطه وجود دارد که دارای ویژگی‌هایی مشابه با این ساحل دیدنی است. بیشتر آنها در آفریقا، جنوب استرالیا و غرب آسیا واقع شده‌اند.

لازم است در بین برنامه‌های ایرانگردی خود، حتما فرصتی را برای بازدید از روستا و ساحل درک، نقطه ای که صحرا به دریا می پیوندد، بگذارید. مطمئن باشید از دیدن ساحل صخره‌ای و مرجان‌هایش و شن‌های کویری که جادو و خواص درمانی را یک‌جا دارد تا نخلستانی که کمی آن‌طرف‌ترش کوه‌ها قد علم کرده‌اند، حیرت‌زده خواهید شد.

ساحل درک چابهار

درک به چه معنایی است؟

درک نام دهکده‌ای در بخش زرآباد شهرستان کنارک است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. در زبان محلی، درک به معنای زندگی در کنار دریا می باشد.

زیبایی درک، محدود به پیوند بیابان و صحرا نمی‌شود. در این منطقه، آب‌های فیروزه‌ای دریای عمان و اقیانوس هند متحد می‌شوند و با کویر واقع در کنار ساحل درک، منظره‌ای باورنکردنی و خارق‌العاده را ایجاد می‌کنند؛ منظره‌ای که برای هر گردشگری دل فریب است.

تلاقی کویر و دریا

صحرای درک، بهشت گردشگران

برای یک عاشق طبیعت، ایستادن بین تپه‌های شنی و تماشای هم‌زمان کویر و اقیانوس، بدون شک تصویری فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی خواهد بود. طلوع و غروب خورشید این ساحل، در کنار نخلستان آن شگفت‌انگیز است و آسمان رنگارنگی که در این لحظه‌ها ایجاد می‌شود زیبایی این مکان بی‌نظیر را دو‌چندان می‌کند.

کویر و دریا

تفریحات ساحل درک

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در زمان بازدید از این صحرا و روستای شگفت‌انگیز انجام دهید. شنا و استراحت در ساحل درک، واضح‌ترین گزینه خواهد بود! عکاسی، دوچرخه‌سواری در امتداد خط ساحلی، از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید انجام دهید. در صورت داشتن ماشین آفرود، مطمئن باشید صحرای درک مناسب برای خلق آفرودی هیجان انگیز است.

ساحل درک

 سیستان و بلوچستان یکی از گرم ترین استان‌های ایران است و بهترین زمان و فصل ها برای بازدید از ساحل درک، اوایل بهار، اواسط پاییز و یا زمستان می‌باشد؛ چراکه در این فصول می‌توانید از یک آب و هوای معتدل و لذت بخش بهره مند شوید.

برای رسیدن به روستا و ساحل درک، لازم است که خود را به بندر چابهار برسانید. مسیر خود را به سمت غرب چابهار ( روستای زرآباد ) ادامه دهید. روستای درک در واقع بین چابهار و بندرعباس، قرار گرفته است و حدود ۱۳۵ کیلومتر با چابهار فاصله دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بن بست ابرهای شمال اینجاست را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۰ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…