۴ ایده جدید برای پرده خانه شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در نصب پرده کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید دکوراسیون اتاق را دگرگون کرده و آن را دلنشین‌تر از آنچه که هست به نمایش بگذارید.
نصب پرده در خانه

این‌که چه مدل و الگویی را برای نصب پرده انتخاب می‌کنید به خلاقیت ذهنی شما بستگی دارد. با یک طرح هوشمندانه شما می‌توانید به دیزاین هر نوع اتاقی بافت اضافه کنید. شما می‌توانید پرده را به‌گونه‌ای نصب کنید که اشعه‌های نور از گوشه‌های آن به درون اتاق بتابند. یا کلاً مانع از ورود نور به فضا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای نصب پرده در خانه پرداخته می‌شود.

از یک فضای خلاقانه برای ورود نور ملایم استفاده کنید

با این روش نور بیشتری وارد فضا شده و اتاق روشن‌تر می‌گردد. با توجه به تصویر زیر، هنگامی که پرده را بدین شکل نصب می‌کنید نور راحت‌تر وارد اتاق می‌شود. میزان نور را با تنظیم پرده ضخیم‌تر می‌توانید کم یا زیاد کنید. نوری که از طریق این مدل پرده به اتاق راه می‌یابد بسیار ملایم است و از حضور آن لذت خواهید برد.

روش نصب پرده

با استفاده از اشکال هندسی، خلاقیت را به نمایش بگذارید

شیوه دیگری برای ورود نور ملایم به اتاق وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید. پرده‌هایی که از جنس حریر و بدین شکل آویزان شده‌اند که قابل استفاده برای تمام پنجره‌ها حتی پنجره‌هایی که در کنج دیوار قرار دارند، هستند.

شاید یکی از موثرترین راه‌های آویزان کردن پرده، قرار دادن آن‌ها بر روی دیوارهای کج باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دیوار پشت تلویزیون کج است اما نصب پرده از سقف تا کف، این دیوار را مزین نموده است.

ایده های نصب پرده

با این طرح خلاقانه شما متوجه می‌شوید که پرده تنها مختص دیوارها و پنجره‌های صاف نیست. شما می‌توانید فضای اتاق خود را با استفاده از این طرح رمانتیک‌تر و زیباتر کنید. خصوصا اگر پرده‌ها از سقف آویزان شوند.

پرده را با رنگ برجسته انتخاب کنید

ایده دیگر برای نصب پرده در خانه انتخاب رنگ برجسته است. انتخاب رنگ‌های برجسته یکی از خلاقانه‌ترین روش‌های افزودن جذابیت به پرده است. تصویر زیر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه پرده قرمز با رنگ قرمز کوسن‌ها همخوانی دارد و در فضا هارمونی ایجاد نموده است.

پرده پذیرایی

رنگ پرده را می‌توانید در طیفی همرنگ کاغذ دیواری اتاق، میز، کوسن‌ها و حتی المان‌های کوچک انتخاب کنید. برای مثال پرده اتاق خواب را می‌توان با توجه به رنگ روتختی انتخاب نمود.

از بافت روتختی الهام بگیرید

در تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، این پرده باشکوه به فضا بافت افزوده است. با تمرکز بر سایه‌های روشن می‌توانید پرده‌ای را انتخاب کنید که با سایر المان‌های موجود در اتاق هماهنگ باشد. این مثال نشان می‌دهد که رنگ آبی پرده چقدر زیبا با رنگ آبی ملایم بالشت‌ها همخوانی پیدا کرده است.

66033f991c8b4370881bba106201115e ۴ ایده جدید برای پرده خانه شما

همچنین نصب پرده در پشت تخت خواب ایده‌ای جذاب است که می‌تواند بسیار خلاقانه و خاص به نظر بیاید. تمام قد بودن پرده نیز می‌تواند دلیلی دیگر برای زیبایی آن باشد. پرده‌های تمام قد در مقایسه با پرده هایی که تنها قاب پنجره را پوشش می‌دهند باشکوه‌تر هستند.

نصب پرده در پشت تخت خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را مجلل کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…