پرده پذیرایی را شیک و مدرن کنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون خانه خود که مدرن، سنتی یا کلاسیک است اقدام به انتخاب پرده نمائید و با نصب آن زیبایی را برای منزل خود به ارمغان آورید.
انتخاب مدل پرده مناسب

آیا با نصب پرده در خانه و ایده‌های متفاوت و خلاقانه نصب آن‌ها آشنایی دارید؟ همانطور که می‌دانید پرده‌ها در انواع مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار یافت می‌شوند. به دلیل تنوع بالای آن‌ها هیچ نگرانی در مورد انتخاب مدل پرده مناسب با دکوراسیون موردنظر وجود ندارد. با مجله دلتا همراه باشید.

پرده حریر

پرده‌های حریر از پارچه‌های بسیار نازک و ابریشمی تهیه شده‌اند. این پرده‌ها بهترین انتخاب برای پوشش پنجره اتاق‌هایی است که حضور نور باید در آن‌ها حس شود. البته نباید به اندازه‌ای نازک باشند که بتوان به راحتی از پشت آن‌ها جزئیات را دید. برای نصب این پرده از یک میله باریک استفاده کنید که با عرض پنجره مطابقت داشته باشد. پرده حریر وزن سبکی دارد و یک میله باریک می‌تواند آن را به خوبی نگه دارد.

مدل پرده مناسب

پرده تک لایه

برای ایجاد سبک مدرن در اتاق، اگر اندازه پنجره‌ها بزرگ است، به جای پرده‌های سنگین چند لایه و پر زرق و برق از پرده تک لایه استفاده کنید. این پرده را به صورت آزاد و رها نصب کنید و برای آن گیره تعبیه نکنید.

آویزان بودن پرده‌ها و جمع نکردن آن‌ها در گوشه حسی از آرامش به فضا منتقل می‌کند. برای اینکه فضا را زیباتر نشان دهید ارتفاع پرده را بلندتر بگیرید تا لبه آن بر روی زمین قرار گیرد.

پرده مناسب پذیرایی

پرده دو رنگ

پرده دو رنگ بهترین انتخاب برای پنجره اتاق است. پرده‌ای که طرح و رنگ پشت و روی آن متفاوت است اگر همانند تصویر زیر نصب شود جلوه‌ای بی نظیر به اتاق می‌بخشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید میله پرده بلندتر در نظر گرفته شده است. با این کار عرض پنجره بیشتر به نظر می‌آید و پرده‌ها کنارتر رفته و نور بیشتری وارد فضا می‌شود.

پرده پذیرایی

پرده حاشیه‌دار

مدل پرده مناسب پارچه‌های حاشیه دار می‌توانند جلوه زیبایی به پنجره اتاق ببخشند و نمای آن را متفاوت نشان ‌دهند. دو سوم ارتفاع پرده را پارچه ساده و یک سوم باقی مانده در پایین را به پارچه طرح‌دار اختصاص دهید. با انجام این کار از نظر بصری این نوع پرده بسیار متفاوت و بی‌نظیر خواهد بود.

پرده حاشیه‌ دار

پرده با دو میله

نصب پرده با استفاده از دو میله به این معنی است که شما می‌توانید پرده حریر و پارچه‌ای را برای پوشش پنجره بر روی هم استفاده کنید. برای این که جلوه این نوع پرده زیباتر به نظر بیاید باید پارچه حریر را به اندازه ارتفاع پنجره در نظر بگیرید و ارتفاع پارچه معمولی را تا زمین اندازه بزنید.

پرده با دو میله

پرده موج‌دار

موج‌های ملایم پارچه بسیار شیک به‌نظر می‌رسند و نصب پرده‌های این چنینی آسان است. به تصویر زیر نگاه کنید. انتخاب این پارچه طرح‌دار برای پرده ایده‌ای بسیار جالب و خلاقانه است. هنگامی که طرح‌های عمودی رو قرار می‌گیرند، پرده جلوه بی‌نظیری پیدا می‌کند.

پرده موج‌دار

با استفاده از این مدل پرده به راحتی می‌توان اتاق را روشن و یا تاریک کرد زیرا به راحتی باز و بسته می‌شوند. هنگام خرید این پرده‌ها حتماً به طرح روی آن‌ها دقت کنید زیرا این طرح‌ها هستند که زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه‎ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…