خوراکی‌های عالی برای تقویت کلیه‌ها

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابتلا به بیماری‌های کلیوی نه تنها بسیار هزینه‌بردار است بلکه دردی وحشتناک را نیز به‌همراه دارد.
تقویت کلیه

کلیه در بدن مثل یک فیلتر طبیعی عمل می‌کند و آب و سموم اضافی را از خون خارج کرده و به کنترل فشار خون کمک می‌کند. بنابراین تقویت این اندام حیاتی برای سلامت بدن حائز اهمیت ویژه‌ای است. در این مطلب از مجله دلتا مواد غذایی را معرفی می‌کنیم که برای تقویت کلیه بسیار مفید هستند.

کلم

کلم جزو سبزیجات برگ‌دار محسوب می‌شود و سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی(ترکیبات شیمیایی در گیاهان) است‌. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم با رادیکال‌های آزاد مضر در بدن مقابله می‌‌کنند. کلم همچنین حاوی ترکیباتی است که در خنثی کردن مواد سمی موجود در بدن مهم هستند. بنابراین مصرف این سبزی موجب تقویت کلیه خواهد شد.

جلوگیری از بیماری کلیه

پیاز

پیاز به کلیه‌ها کمک می‌کند که عملکرد درست داشته باشند. این ماده‌ غذایی حاوی فلاونوئیدها و کوئرستین است که از جمع شدن ترکیبات چرب در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. این ماده‌ غذایی همچنین حاوی «کرومیوم» است که در متابولیسم چربی‌، پروتئین‌ و کربوهیدرات‌ به کلیه‌ها کمک می‌کند.

سیب

سیب خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین دلیل می‌تواند به کاهش کلسترول بد و همچنین پایین آوردن احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند. از آنجایی که دیابت رابطه‌ نزدیکی با نارسایی کلیوی دارد، مصرف سیب می‌تواند از شما در برابر مشکلات کلیوی محافظت کند.

ماهی‌های چرب

امگا ۳ موجود در ماهی‌های چرب در کاهش التهاب، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و تقویت کلیه‌ اثرگذار هستند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف ماهی که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است، می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری کلیوی را کاهش دهد.

آب لیموترش

ویتامین C و اسید سیتریک موجود در آب لیموترش به حفظ سطح PH بدن کمک می‌کند. این خاصیت باعث از بین رفتن بسیاری از سموم موجود در خون شده و کار کلیه‌ها را آسان می‌سازد.

تغذیه خوب برای کلیه

گیلاس

این میوه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات فیتوشیمیایی است که به محافظت از کلیه‌ها و قلب کمک می‌کنند. مصرف روزانه‌ گیلاس در کاهش التهاب بدن، به‌ویژه التهاب کلیه‌ها مفید است.

انگور قرمز

این میوه‌ خوش‌رنگ سرشار از ترکیبات طبیعی به نام رزوراترول است. از جمله فواید این ترکیبات بهبود سلامت قلب و محافظت از کلیه‌ها هستند. رزوراترول به بهبود آسیب‌های کلیوی ناشی از دیابت کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کارها کلیه‌تان را نابود می‌کند! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…