فضای ناهارخوری خانه را جذاب کنید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی دکوراسیون بخش غذاخوری خانه باید به نحوی صورت گیرد که فضایی گرم، صمیمی و دنج برای صرف غذا ایجاد کند.
دکوراسیون فضای غذاخوری

دکوراسیون فضای ناهارخوری به اندازه سایر قسمت‌های خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتاق غذاخوری مکانی است که اهالی خانه برای صرف غذا در آن جمع می‌شوند. فاکتورهای بی‌شماری در طراحی دکوراسیون بخش ناهارخوری موثر هستند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

ایجاد فضایی دنج و آرام

استفاده از بافت و پارچه در طراحی دکوراسیون فضای ناهارخوری فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند. در تصویر زیر روکش‌های صندلی و پرده پارچه‌ای در کنار رنگ‌های آبی و سفید فضایی بسیار صمیمی، آرام و دوست داشتنی ایجاد کرده است.

چیدمان فضای ناهارخوری

استفاده از تابلوهای هنری

از آثار هنری برجسته با رنگ‌های متضاد برای طراحی دکوراسیون فضای ناهارخوری استفاده کنید. در تصویر زیر رنگ سفید طاقچه و رنگ خاکستری، قهوه‌ای دیوارها باعث شده جذابیت قاب عکس‌ها و تابلوها دوچندان شود.

دکوراسیون ناهارخوری

قفسه‌های دیواری

شکل تکراری کتاب‌ها در قفسه‌های دیواری، الگویی بی‌نظیر در دکوراسیون اتاق ایجاد می‌کند. در تصویر زیر ردیف‌های کتاب در قفسه‌های دیواری، پس زمینه‌ای مناسب برای میز نهارخوری فراهم نموده که زیبایی بی‌نظیری را به نمایش گذاشته است.

قفسه‌ های دیواری

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای ایجاد کنتراست در متریال‌های به کار رفته در دکور این اتاق به جای استفاده از چوب در ساخت قفسه از گچ استفاده شده است. برای اینکه دیوارهای خانه را زیبا کنید، مطلب تزیین دیوارهای خانه با ایده‌هایی جذاب را بخوانید.

صندلی مناسب

پیشنهاد ما به شما استفاده از صندلی‌هایی با رنگ روشن است. استفاده از صندلی‌هایی به رنگ‌های روشن، می‌تواند در روشن‌تر نشان دادن فضای مورد نظر کمک کند.

صندلی مناسب ناهارخوری

استفاده صندلی‌هایی که رنگ روشن دارند، تطبیق پذیری بالایی داشته و به راحتی با سایر وسایل هماهنگ می‌شود. استفاده از نمونه طرح‌دار این صندلی‌ها می‌تواند نمای متفاوتی را ایجاد کند.

پرده مناسب

اگر میز خود را در کنار پنجره قرار داده‌اید، استفاده از یک پرده مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید. از نکات تاثیرگذار در انتخاب پرده مناسب برای این قسمت توجه به نمای میز و صندلی است. اگر صندلی‌ها از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند، می‌توانید از انواع مدل پرده طرح‌دار برای طراحی این قسمت استفاده نمایید.

پرده مناسب

برای مثال استفاده از پرده‌ای که در طراحی آن از الگوهای غالب استفاده شده است، می‌تواند گزینه‌ای مناسب در این زمینه باشد. اما در صورتی که برای انتخاب صندلی‌ها از انواع طرح‌دار استفاده کرده‌اید، بهتر است نمونه‌ای از پرده‌های ساده را انتخاب نمایید.

نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی مناسب نکته مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. از این رو باید در انتخاب وسایل روشنایی مناسب دقت داشته باشید. استفاده از یک لوستر مناسب و نصب آن در بالای میز، بهترین ایده در این زمینه است.

نورپردازی مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها خانه خود را دلباز کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…