با پرده مناسب به قلب خانه جان ببخشید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده به عنوان یکی از المان‌های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی است. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.
انتخاب پرده برای آشپزخانه

انتخاب پرده آشپزخانه ممکن است آخرین گزینه‌ای باشد که به آن توجه می‌شود. بدون شک استفاده از یک پرده مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان خواهد کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ایده‌هایی در جهت انتخاب پرده برای آشپزخانه می‌پردازیم.

پرده با پارچه سبک

استفاده از انواع پرده‌هایی است که در دوخت آن‌ها از پارچه‌های سبک استفاده شده، برای آشپزخانه مناسب است. آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا است.

از این رو پرده‌ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که شستشوی آن آسان باشد. برای مثال استفاده از پارچه‌های حریر و کتان می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

پرده مناسب آشپزخانه

پرده‌های رنگی در آشپزخانه

پرده‌های آبی رنگ

استفاده از پرده‌های آبی رنگ با تمامی سبک‌های بکار رفته در آشپزخانه هماهنگی دارد. آبی رنگی تطبیق پذیر است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. رنگ آبی از جمله رنگ‌های سرد محسوب شده و در کنار رنگ‌های گرم کنتراست زیبایی ایجاد می‌کند.

پرده آشپزخانه

پرده‌های سبز رنگ

با استفاده از پرده‌های سبز، بهار را به آشپزخانه خود دعوت کنید. رنگ سبز نیز به مانند رنگ زرد باعث ایجاد سرزندگی می شود. استفاده از پرده‌های سبز رنگ باعث می‌شود فضای آشپزخانه روشن‌تر شود.

پرده آشپزخانه

پرده‌هایی با رنگ خنثی

اگر در انتخاب پرده برای آشپزخانه دچار تردید هستید، انتخاب پرده‌هایی با رنگ‌های خنثی می‌تواند بهترین کار باشد. رنگ‌هایی مانند رنگ بژ و قهوه‌ای، طیف‌های گسترده‌ای داشته و کثیفی را نشان نمی‌دهند. استفاده از این رنگ باعث ایجاد توازن میان رنگ‌های تیره بکار رفته در آشپزخانه می‌شود.

استفاده از پرده‌های کلاسیک

همان‌طور که می دانید در طراحی آشپزخانه از سبک‌های مختلف استفاده می‌شود. سبک کلاسیک نمونه‌ای از انواع سبک‌های طراحی است که می‌توان آن‌را در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. استفاده از پرده کرمی رنگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه باشد.

در انتخاب پرده آشپزخانه کلاسیک، این امکان برای شما وجود دارد که از والان نیز برای تزئین پرده استفاده نمایید. استفاده از پرده‌های کرمی و سفید رنگ نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی آشپزخانه کلاسیک باشد.

انتخاب پرده آشپزخانه

استفاده از پرده‌های مدرن

استفاده از انواع پرده‌هایی که از طیف رنگ‌های تیره برخوردار هستند، گزینه‌ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه‌های مدرن شناخته می‌شوند. استفاده از چنین پرده‌ای می‌تواند به نقطه کانونی در آشپزخانه نیز تبدیل شود.

استفاده از پرده‌های مینیمال

  • از ایده‌هایی که می‌توانید در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده نمایید، استفاده از یک پرده دو لایه است. این بدان معناست که شما می‌توانید از یک پرده ساده و یک والان طرح‌دار بر روی آن استفاده کنید.
  • از دیگر ایده‌هایی که در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده می‌شود، استفاده از والان به تنهایی و بدون پرده‌ای ساده در زیر آن است.
  • استفاده از انواع پردهٰ‌های کرکره‌ای نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پرده‌های مینیمال

استفاده از پرده‌زبرا

پرده زبرا نمونه‌ای از بهترین انواع پرده‌هایی است که می‌توان در آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. پرده‌های زبرا انواع مختلفی دارند که می‌توان متناسب با طراحی آشپزخانه نمونه‌ای مناسب از آن‌ها را انتخاب کرد.

استفاده از پرده‌زبرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کنج‌های خالی خانه خود چه کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻🌻🌻

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…